برق کشاورزی اهواز در تابستان امسال رایگان شد

مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز گفت: برق مشترکان بخش کشاورزی در اهواز، به منظور قدردانی و جبران زحمات و همکاری کشاورزان در مدیریت مصرف برق، در فصل تابستان امسال رایگان شد.

عبدالحمید عباس شیاری بیان کرد: تجربه سال‌های اخیر در مدیریت مصرف برق نشان داده بخش کشاورزی نقش مهمی در اجری این برنامه‌ها دارند و لذا به منظور قدردانی و جبران زحمات و همکاری کشاورزان در مدیریت مصرف برق در تابستان سال ۱۴۰۱، امکان بهره مندی مشترکان بخش کشاورزی از برق رایگان در صورت همکاری با صنعت برق فراهم شده است.

وی افزود: با توجه به محدودیت ناشی از نبود توازن تولید و مصرف، کاهش نزولات جوی و ضرورت استفاده از ظرفیت شهروندان در تحقق برنامه های مدیریت مصرف، شرایط در نظر گرفته به گونه‌ای است که کلیه کشاورزان می‌توانند با استفاده نکردن از برق چاه‌های کشاورزی به مدت پنج ساعت در بازه زمانی ۱۲ ظهر تا ۱۸ عصر(که در تفاهمنامه همکاری درج می‌شود) و انتقال زمان آبیاری به دیگر ساعات، در بقیه ساعات شبانه روز از برق رایگان استفاده کنند.

وی ادامه داد: آبیاری نکردن در ساعات گرم روز، یکی از اصول علمی کشاورزی است چرا که در این ساعات به دلیل گرمای هوا و تبخیر زیاد، ضمن اتلاف منابع آب و انرژی، باعث آسیب به گیاهان نیز می‌شود.

شیاری گفت: کشاورزان کلانشهر اهواز می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره تلفن‌های ۳۳۳۸۴۲۴۹-۰۶۱ و ۳۳۳۸۲۸۷۱-۰۶۱ تماس حاصل کرده و ضمن کسب اطلاعات بیشتر از شرایط تفاهمنامه همکاری و عقد آن، از برق رایگان در ماه‌های خرداد تا شهریور بهره‌مند شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز افزود: تمام اقدامات صرفه جویی انجام شده در بخش های مختلف، به ویژه کشاورزی به منظور اعمال توصیه‌های مدیریت مصرف برق و در جهت حفظ و پایداری شبکه برق و استمرار خدمات رسانی مطلوب به شهروندان در کلانشهر اهواز است.

کلانشهر اهواز ۶۰۹ هزار مشترک برق دارد که ۵۵ هزار مشترک روستایی، ۸۵ هزار مشترک تجاری ، ۲ هزار مشترک صنعتی ، یک هزارو ۵۰۰ مشترک کشاورزی و ۲۵ هزار مشترک عمومی دارد.

امور برق شهرستان‌های اهواز ، باوی، حمیدیه و کارون زیرنظر شرکت توزیع برق اهواز است.