آب منطقه ای فارس:

برخی متصرفان از قانون آزادسازی حریم رودها استقبال کردند

 مدیر عامل شرکت آب منطقه ای فارس اظهار داشت: طی روزهای گذشته برخی متصرفان به صورت خودجوش و داوطلبانه اقدام به تخریب سازه‌ها و مستحدثات در بستر رودخانه ملای اردکان و چله گاه در شهرستان سپیدان کردند.

سیاوش بدری شنبه با بیان اینکه این اقدام داوطلبانه و خودجوش متصرفان بسیار امید بخش و قابل ستایش است افزود: اقدام یاد شده در پی اعزام تیم سه نفره رفع تصرفات و رهاسازی بستر و حریم رودخانه های شهرستان سپیدان و تخریب مستحداثات غیر مجاز در بستر رودخانه های ملای اردکان و چله گاه رقم خورد.

وی با بیان اینکه متصرفان با تخریب سازه ها و مستحدثات در این منطقه ، وضعیت رودخانه و بستر و حریم آن را به حالت قبل تغییر دادند گفت: قانون در این زمینه محکم و استوار است و بدون اغماض و چشم پوشی در روزهای آینده با مابقی سازه های غیر مجاز در حریم و بستر رودخانه برخورد خواهد کرد.

بدری با اشاره به عزم جدی دولت و قوه قضاییه برای برخورد با متخلفان و متصرفان حریم رودخانه ها افزود: شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی ، قرارگاه صیانت از بیت المال ، دستگاههای ناظر و بازرسی و همه ارگان ها و سازمان های نظارتی  با موضوع اجرای دستور ویژه رییس جمهوری و رییس قوه قضائیه در خصوص آزادسازی بستر و حریم رودخانه ها پای کار هستند تا قانون دراین زمینه اجرا شود .

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان فارس ادامه داد: در خصوص مقابله با ساخت و سازها و تغییر کاربری‌های غیرمجاز  در شهرستان سپیدان در گام نخست تخریب سازه‌های دولتی در حاشیه رودخانه چله گاه آغاز شد و سازه‌های متعلق به نهادهای دولتی در حاشیه این رودخانه تخریب شد تا شهروندان نیز اقدامات لازم برای تخریب داوطلبانه سازه های غیر مجاز را انجام دهند.

وی افزود: تاکنون چهار هکتار از اراضی مربوط به این نهادها و همچنین تعدادی دیگر از اراضی تصرف شده مربوط به سایر افراد حقیقی رفع تصرف شده است.

کرامت الله کریمی مزیدی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای فارس هم گفت: اجرای احکام و دستورات قضایی اخذ شده در خصوص آزادسازی تصرفات بستر و حریم رودخانه ها از صبح یکشنبه پانزدهم اسفند ماه ۱۴۰۰ آغاز شد و تا کنون نزدیک به ۱۰ هکتار از بستر و حریم رودخانه چله گاه به طول  حدود چهار کیلومتر  رهاسازی شده است.

وی افزود: عملیات آزادسازی بصورت جهادی انجام شده و پس از هماهنگی های لازم و صدور ابلاغ به گروه ویژه توسط مدیرعامل شرکت آب منطقه ای، کارشناسان  در معیت نماینده دادستان و نیروهای انتظامی در حال انجام وظیفه هستند.

کریمی مزیدی گفت: به همه دستگاههای اجرایی و افراد حقیقی که به بستر و حریم رودخانه های سراسر استان تجاوز کرده و ساخت و ساز کرده اند هشدار داده شده و  بهتر است این افراد شخصا اقدام به رهاسازی متصرفات غیر مجاز کنند، در غیر اینصورت با اخذ دستور قضایی اقدام لازم انجام و متصرف به دستگاه قضایی معرفی می شود.

شهرستان سپیدان به مرکزیت اردکان در فاصله ۸۰ کیلومتری غرب شیراز در استان فارس قرار دارد.