برخورد با متخلفان کرونایی طی بازرسی مستمر از واحدها

در شانزدهمین جلسه‌ی اضطراری ستاد کنترل و پیشگیری از بیماری‌های زیستی و واگیردار شرکت توزیع نیروی برق تبریز بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برخورد با متخلفان کرونایی و معرفی آنها به کمیته‌ی انضباطی تاکید شد. به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تبریز، با توجه به محدودیت‌های کرونایی اعلام شده در شهرهای قرمز، […]

در شانزدهمین جلسه‌ی اضطراری ستاد کنترل و پیشگیری از بیماری‌های زیستی و واگیردار شرکت توزیع نیروی برق تبریز بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برخورد با متخلفان کرونایی و معرفی آنها به کمیته‌ی انضباطی تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تبریز، با توجه به محدودیت‌های کرونایی اعلام شده در شهرهای قرمز، نارنجی و زرد و در اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند متناسب با وضعیت و روند بیماری کووید ۱۹ و اتخاذ تدابیر لازم در جهت حفظ سلامت کارکنان و مراجعان، با لحاظ ضرورت مداومت در خدمت‌رسانی، تمامی واحدهای ستادی و تابعه در انجام فرایند خدمات اداری، تا اطلاع ثانوی کلیه‌ی واحدها موظف شدند در انجام فعالیت‌های خود، شیوه‌نامه‌های بهداشتی کارکنان، محیط اداری، ارباب رجوع و جلسات اداری را از قبیل فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از مواد ضدعفونی کننده، الزام کارکنان و مراجعان به استفاده از ماسک به طور کامل رعایت کنند.

همچنین از دیگر اقدامات و مصوبات ستاد کنترل و پیشگیری از بیماری‌های زیستی و واگیردار شرکت توزیع نیروی برق تبریز رعایت حضور حداقل یک دوم کارکنان در وضعیت قرمز و حضورکارکنان تا دو سوم در وضعیت نارنجی بود.

این گزارش حاکی است؛ بانوان دارای فرزند خردسال و کارکنانی که در گروه‌های آسیب‌پذیر قرار دارند، پس از اخذ مجوز از معاونت منابع انسانی، برای انجام دورکاری و عدم حضور در محل کار در اولویت قرار می‌گیرند. همچنین معاونان، مدیران، روسای تمامی ادارات مشمول نوبت‌بندی عدم حضور در محل کار نیستند و به منظور هماهنگی و نظارت در امور جاری، بایستی در محل خدمت خود حضور داشته باشند.

در این جلسه تاکید شد زیرساخت‌ها و سامانه‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات الکترونیکی نباید با هیچگونه اختلال و یا تعطیلی روبرو گردند و لازم است کارکنان مسئول این سامانه‌ها با نفرات مورد نیاز در محل کار خود حضور داشته باشند. با توجه به اینکه یکی از راهکارهای اساسی در جهت جلوگیری از شیوع بیماری‌ها، کاهش مراجعات و استفاده از خدمات غیرحضوری در ادارات است ضمن ایجاد فرهنگ و ترویج استفاده از خدمات غیرحضوری، ترویج استفاده از نرم‌افزار “برق من”، مدنظر قرار گیرد.

لزوم روشن بودن تلفن‌های همراه همکارانی که از شرایط دورکاری استفاده می‌کنند، الزام استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌ی اجتماعی برای کلیه‌ی پرسنل، استفاده از ماسک در داخل خودروها برای رانندگان و سرنشینان و لزوم ضدعفونی و سمپاشی خودروها توسط رانندگان خودروهای عملیاتی و استیجاری هنگام تعویض شیفت از دیگر مصوبات این جلسه بود.

بازرسان ستاد پیشگیری و کنترل بیماری‌های زیستی متشکل از دفتر ایمنی، مدیریت بحران و پدافندغیرعامل، امور رفاه و کارکنان، دفتر نظارت بر خدمات عمومی و دفتر روابط عمومی به‌صورت مکرر از واحدها بازدید کرده و در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی (همچون عدم استفاده از ماسک)، نفرات شناسایی و گزارش شده جهت اعمال مجازات‌های تعیین شده به کمیته‌ی انضباطی معرفی می‌شوند.

شناسایی و رصد همکاران مبتلا به بیماری کرونا، رصد وضعیت جسمانی همکاران آبدارچی، نظافتچی و نامه‌رسان با انجام آزمایش‌های دوره‌ای و موردی، خودداری از چاپ و ارجاع مکاتبات بصورت کاغذی و بهره‌‌گیری حداکثری از اتوماسیون و حذف برگزاری جلسات حضوری و استفاده از سیستم ارتباط ویدئو کنفرانسی برای جلسات شرکت از دیگر تصمیم‌گیری‌های شانزدهمین جلسه‌ی اضطراری ستاد کنترل و پیشگیری از بیماری‌های زیستی و واگیردار شرکت توزیع نیروی برق تبریز بود.