بازدید وزیر نیرو از سد مخزنی پلرود

وزیر نیرو از آخرین وضعیت احداث سد پلرود در رودسر بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری برقاب؛ به نقل از  روابط‌عمومی شرکت آب منطقه‌ای گیلان؛وزیر نیرو از آخرین وضعیت احداث سد پلرود در رودسر بازدید کرد.

علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو در جریان سفر یک‌روزه به گیلان با همراهی استاندار و جمعی از مسئولان بعد از بازدید از سد مخزنی شفارود در رضوانشهر، به‌وسیله بالگرد در محل احداث سد مخزنی پلرود در رودسر حاضر شد و در جریان آخرین وضعیت این پروژه قرار گرفت. سد مخزنی پلرود در شهرستان رودسر یکی دیگر از طرح‌های بزرگ تأمین آب گیلان است که باهدف تنظیم آب رودخانه پلرود به‌عنوان دومین رودخانه بزرگ استان و استفاده از آن برای تأمین نیاز آبی بالغ بر ۳۳ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی منطقه (پلرود و شلمان رود) در حال اجرا است.
با اجرای طرح مخزنی پلرود علاوه بر تأمین آب باغ‌های چای، نیاز آب شرب هشت شهر شرق گیلان از جمله لنگرود، رودسر، چابکسر، کلاچای، املش، کومله، واجارگاه و رحیم‌آباد به میزان ۴۰ میلیون مترمکعب در سال و نیز تولید انرژی برق‌آبی با ظرفیت ۱۶ مگاوات تأمین می‌شود؛ این سد به سبب ثمربخش بودن برای مردم در تأمین آب آشامیدنی، کشاورزی، صنعتی و در آینده تولید برق از اهمیت خاصی برخوردار است.
سد پلرود شهرستان رودسر، ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. وزیر نیرو صبح امروز با استقبال اسدالله عباسی نماینده عالی دولت در گیلان و جمعی از مسئولان از طریق فرودگاه سردار جنگل رشت وارد گیلان شد و از سدهای مخزنی در حال ساخت شفارود در غرب و پلرود در شرق گیلان بازدید کرد.