در دیدار مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل با فرماندار بیله سوار عنوان شد؛

اقدامات لازم برای آماده سازی شبکه آبیاری و زهکشی مغان جهت توزیع عادلانه آب انجام گرفته است

صبح امروز دوشنبه 18 بهمن ماه رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل به همراه اعضای هیئت مدیره و معاونین منابع انسانی، مالی و پشتیبانی و حفاظت و بهره برداری شرکت و مدیران امور منابع آب و شبکه مغان با فرماندار شهرستان بیله سوار دیدار کرد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل در این دیدار با تاکید بر لزوم استفاده بهینه از منابع آب گفت: شرکت آب منطقه ای اردبیل اقدامات لازم برای آماده سازی شبکه آبیاری و زهکشی مغان جهت توزیع عادلانه آب برای بهره برداری مناسب کشاورزان انجام داده است.

دکتر علی حیدری اناری تصریح کرد: همه ساله تا شروع فصل زراعی و سال آبی جدید همکاران ما در منابع آب و شرکت بهره برداری مغان با انجام عملیات لایروبی و اصلاح و بازسازی شبکه، آن را برای بهره بداری بهتر مردم منطقه آماده می کنند تا منابع آب در سطح شبکه به صورت عادلانه توزیع شود.

وی با اشاره به اینکه سالهای زیادی از تاسیس شبکه مغان سپری شده است و لازم است این شبکه تعمیر و بازسازی اساسی شود، اظهار داشت: شرکت آب منطقه ای اردبیل پیگیری های لازم برای تخصیص منابع مالی جهت انجام عملیات تعمیر، نگهداری و بازسازی بعمل آورده است.

دکتر حیدری اناری با اشاره به لزوم احداث مخازن ذخیره در انتهای شبکه مغان به منظور توزیع عادلانه آب در بین بهره برداران خاطرنشان کرد: در این زمینه نیز برنامه ریزی لازم صورت گرفته است.

فرماندار بیله سوار هم ضمن قدردانی از پیگیریها و اقدامات شرکت آب منطقه ای اردبیل تصریح کرد: به دلیل واقع شدن شهرستان بیله سوار در انتهای شبکه آبیاری و زهکشی مغان انتظار داریم در خصوص توزیع عادلانه آب در طول شبکه توجه بیشتری شود تا کشاورزان منطقه دچار مشکل نشوند.

صاحبعلی اصغری افزود: علی رغم خشکسالی شدید در سالهای اخیر اقدامات موثری در خصوص بهره برداری از منابع آب منطقه به عمل آمده است و کشاورزان منطقه هم باید در خصوص اصلاح الگوی مصرف و کشت توجه بیشتری داشته باشند.