افزایش شدید مصرف برق استان یزد با ورود سامانه بارشی اخیر

یازدهمین نشست کارگروه مدیریت مصرف برق استان یزد با حضور مدیران عامل شرکت‌های برق منطقه‌‌ای و توزیع نیروی برق استان یزد، نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت و دیگر اعضای این کارگروه به منظور پایش اقدامات انجام شده در خصوص مدیریت بار استان برگزار شد.

به گزارش دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان یزد، مهندس علی جم ، مدیرعامل این شرکت با اشاره به اینکه مصرف برق کشور در روز ۲۹ تیر با عدد ۶۹ هزار مگاوات به بیشترین میزان خود در تاریخ صنعت برق رسید، افزود: خوشبختانه میانگین دمای استان در زمان ثبت پیک بار کشور پایین‌تر بوده و مدیریت بار و کاهش مصرف مناسبی در استان رقم خورد.

وی ورود سامانه بارشی در هفته نخست مرداد ماه به استان را خاطرنشان کرد و افزود: این سامانه با اضافه کردن عامل شرجی شدن هوا به دمای محیط، موجب افزایش شدید مصرف برق استان شد که خوشبختانه با پایین‌تر بودن میانگین دمای کشوری، این بازه نیز با کمترین چالش پشت سر گذاشته شد.

جم ادامه داد: وقوع طوفان و سیل در برخی از نقاط استان موجب ایجاد حوادثی در شبکه توزیع برق شد که با تلاش کلیه واحدهای عملیاتی و بهره برداری، این خاموشی‌ها در سریع ترین زمان ممکن رفع شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد با اشاره به مصوبه شورای تامین استان در خصوص چاه‌های کشاورزی افزود: با توجه به وضعیت خشکسالی، استان یزد مدیریت بار محدودی را در بخش کشاورزی داشته و سهمیه مشخص شده از سوی شورای تامین نیز رعایت شده است.

در این نشست همچنین گزارشی از وضعیت مصرف بار صنایع استان یزد و میزان همکاری آن‌ها در ایام پیک بار ۱۴۰۱ ارائه شد.