افتتاح سه باب تصفیه خانه فاضلاب روستایی در استان فارس

در ادامه ی پویش سراسری ” هر هفته الف – ب – ایران”، با ارتباط تصویری وزیر نیرو ، ۳ باب تصفیه خانه ی فاضلاب روستایی در روستاهای دشتک، امیرآباد و شهید آباد استان فارس، با صرف اعتباری بالغ بر ۱۳۲ میلیارد ریال، رسما افتتاح و وارد مدار بهره برداری شد. به گزارش روابط عمومی […]

در ادامه ی پویش سراسری ” هر هفته الف – ب – ایران”، با ارتباط تصویری وزیر نیرو ، ۳ باب تصفیه خانه ی فاضلاب روستایی در روستاهای دشتک، امیرآباد و شهید آباد استان فارس، با صرف اعتباری بالغ بر ۱۳۲ میلیارد ریال، رسما افتتاح و وارد مدار بهره برداری شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آبفا استان فارس، در ادامه ی پویش سراسری ” هر هفته الف – ب – ایران” وزارت نیرو و در هفته ی هشتم این پویش ، طی مراسمی با حضور رضا اردکانیان وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران ( به صورت ارتباط تصویری) و جمعی از مسئولین ارشد وزارت نیرو و شرکت مهندسی آبفا کشور( ارتباط تصویری)، علی نقی طبیب لقمانی معاون گردشگری،هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری فارس ، علی بوستانی مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس و رهام پیکری فرماندار شهرستان مرودشت، با ارتباط تصویری وزیر نیرو با محل افتتاحیه ، ۳ باب تصفیه خانه ی فاضلاب روستایی در روستاهای دشتک، امیرآباد و شهید آباد استان فارس، با صرف اعتباری بالغ بر ۱۳۲ میلیارد ریال، رسما افتتاح و وارد مدار بهره برداری شد.

گزارش روابط عمومی شرکت آبفا استان فارس حاکی است در این آیین گشایش،علی بوستانی مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس پیش از دستور افتتاح این ۳ طرح زیست محیطی توسط وزیر نیرو، طی سخنانی ضمن ابراز خرسندی از حصول توفیق بهره برداری از ۳ باب تصفیه خانه ی فاضلاب روستایی در روستاهای دشتک، امیرآباد و شهید آباد استان فارس در ادامه ی پویش سراسری هر هفته الف – ب – ایران اظهار داشت: با توجه به خشکسالی های سنواتی که ناشی از پراکنش نامناسب زمانی و مکانی بارش های سنوات اخیر و برداشت های بی رویه از منابع آب زیر زمینی در سال های گذشته می باشد، استان پهناور فارس با بحران شدید کم آبی در اقصی نقاط آن دست به گریبان شده است. بر همین اساس نیاز به باز چرخانی آب و استفاده از پساب های بهداشتی فاضلاب شهری و روستایی در حوزه های کشاورزی و صنعت، بسیار ضروری و امری اجتناب ناپذیر می باشد. در راستای تعهدات فنی شرکت آب و فاضلاب استان فارس به منظور ارتقا سطح کیفی منابع آب زیر زمینی و رودخانه های همجوار روستاهای دشتک ( مرودشت) ، شهیدآباد (خرمبید) و امیرآباد ( اقلید)، اجرای شبکه جمع آوری و تصفیه خانه فاضلاب روستاهای مذکور با هدف صیانت از منابع آب های زیر زمینی و حفظ محیط زیست طراحی و اجرا گردید.

در ادامه ی پویش فاخر هر هفته الف – ب – ایران وزارت نیرو و در هفته ی هشتم این پویش بزرگ، اینک به میمنت سال تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها و پس از بهره برداری از طرح های آبرسانی به ۱۰۴ روستای استان فارس ( در قالب دو طرح آبرسانی عظیم در دی و اسفند ماه ۱۳۹۹) ۳ تصفیه خانه ی فاضلاب در روستاهای دشتک، شهید آباد و کافتر نیز رسما به بهره برداری می رسد.

در همین خصوص طی مراسمی نمادین تصفیه خانه ی فاضلاب روستای دشتک با فرمان جناب آقای دکتر اردکانیان وزیر محترم نیروی دولت تدبیر و امید در مدار بهره برداری قرار می گیرد و همزمان دو تصفیه خانه ی فاضلاب دیگر نیز آغاز به کار می نمایند.

وی مشخصات فنی تصفیه خانه ی فاضلاب روستای مذکور را به ترتیب چنین بیان نمود: در روستای دشتک شهرستان مرودشت فرآیند پکیج تصفیه خانه ی فاضلاب از نوع MBBR پیشرفته با ظرفیت ۲۰۰ متر مکعب در شبانه روز می باشد که با سازه ی فلزی و پوشش کاملِ اپوکسی همراه با رویکردِ حذف نیتروژن و فسفر منطبق بر کنترل پساب خروجی با رعایت کلیه ی استانداردهای زیست محیطی جهت رها سازی ایمن در محیط زیست طبیعی طراحی و اجرا گردیده است. طول شبکه جمع آوری و خط انتقال فاضلاب در این روستا ۱۲ کیلومتر و تعداد انشعاب های فاضلاب ۵۵۰ فقره می باشد. در تصفیه خانه ی فاضلاب روستای شهید آباد فرآیند پکیج تصفیه خانه ی فاضلاب از نوع IFAS پیشرفته با ظرفیت ۱۱۲ متر مکعب در شبانه روز می باشد که با سازه ی فلزی با پوشش کامل اپکسی همراه با رویکرده حذف نیتروژن و فسفر منطبق بر کنترل پساب خروجی با رعایت کلیه ی استانداردهای زیست محیطی جهت رها سازی ایمن در محیط زیست طبیعی طراحی و اجرا گردیده است.

طول شبکه جمع اوری و خط انتقال فاضلاب در این روستا ۵/۸کیلومتر و تعداد انشعاب های فاضلاب ۱۵۰ فقره می باشد.

همچنین در تصفیه خانه ی فاضلاب روستای امیر آباد ( کافتر) فرآینده پکیج تصفیه خانه ی فاضلاب از نوع IFAS پیشرفته با ظرفیت ۲۴۸ متر مکعب در شبانه روز می باشد که با سازه ی فلزی با پوشش کامل اپوکسی همرا با رویکردِ حذف نیتروژن و فسفر منطبق بر کنترل پساب خروجی با رعایت کلیه ی استانداردهای زیست محیطی جهت رها سازی ایمن در محیط زیست طبیعی طراحی و اجرا گردیده است. طول شبکه جمع اوری و خط انتقال فاضلاب در این روستا۱۳ کیلومتر و تعداد انشعاب های فاضلاب ۴۲۷ فقره می باشد.

وی در پایان اعتبار هزینه شده در این ۳ طرح را ۱۳۲ میلیارد ریال عنوان نمود.

همین گزارش می افزاید در پایان این مراسم، رضا اردکانیان وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران ضمن قدردانی از دست اندر کاران اجرای این طرح های فاضلاب، بهره برداری از ۳ طرح تصفیه خانه ی فاضلاب روستایی در استان فارس، در قالب پویش ملی ” هر هفته الف – ب – ایران” را اقدامی ارزشمند توصیف نمود و گفت: ارائه ی این خدمات موجب بهره مندی کمی و کیفی بیشتر مردم استان فارس از خدمات جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در این استان گردیده است.دکتر اردکانیان در ادامه فرمان بهره برداری رسمی از ۳ باب تصفیه خانه ی فاضلاب روستایی در روستاهای دشتک، امیرآباد و شهید آباد استان فارس را صادر نمود.