استفاده پرمصرف ها از یارانه برق نصف شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: تعرفه پر مصرف های برق افزایش یافت یعنی برای مشترکانی که ۲ برابر الگوی منطقه مصرف داشته باشند، به ازای هر یک کیلووات ساعت ۸۰۰ تومان محاسبه می‌شود. به گزارش روابط عمومی، “مصطفی رجبی مشهدی” مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران با اشاره به افزایش تعرفه پله پر مصرف برق گفت: […]

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: تعرفه پر مصرف های برق افزایش یافت یعنی برای مشترکانی که ۲ برابر الگوی منطقه مصرف داشته باشند، به ازای هر یک کیلووات ساعت ۸۰۰ تومان محاسبه می‌شود.

به گزارش روابط عمومی، “مصطفی رجبی مشهدی” مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران با اشاره به افزایش تعرفه پله پر مصرف برق گفت: مبلغ مازاد برق برای مشترکانی که ۲ برابر الگوی منطقه مصرف داشتند، برابر متوسط خرید تضمینی برق از نیروگاه تجدیدپذیر یعنی به ازای هر ۱ کیلووات ساعت ۸۰۰ تومان محاسبه می‌شود.

سخنگوی صنعت برق ضمن تاکید بر این مسئله گفت: تنها ۸۰۰ هزار مشترک، پرمصرف هستند که میزان مصرف مازاد بر ۶۰۰ کیلووات ساعت را با قیمت متوسط خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های تجدید پذیر پرداخت می کنند.

رجبی مشهدی تاکید کرد: میزان مصرف برقی که توسط قشر پر مصرف (مازاد بر ۲ برابر الگوی مصرف استفاده می‌شود) از ابتدای سال ۵ میلیارد کیلووات ساعت تخمین زده می‌شود.

وی با بیان اینکه پیش از اجرای این افزایش تعرفه پر مصرفی، قیمت هر کیلووات ساعت انرژی برق مازاد بر ۲ برابر الگو مصرف معادل ۳۰۰ تومان بود و اکنون به ۸۰۰ تومان رسیده است، گفت: با توجه به اینکه قیمت تمام شده برق در کشور به طور میانگین بین ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ تومان بود، لذا مشترکان پرمصرف در گذشته، تنها برای مصرف مازاد ۲ برابر الگوی مصرف، معادل ۵ هزار میلیارد تومان از جیب بیت المال، یارانه دریافت می‌کردند.

رجبی مشهدی ادامه داد: با افزایش قیمت برای پله پر مصرف، ۲.۵ هزار میلیارد تومان از ما به تفاوت قیمت تمام شده و قیمت فروش که پیشتر از منابع دولت و در قالب یارانه پرداخت می‌شد، از مشترکان پرمصرف گرفته خواهد شد.

صنعت برق کشور۳۰ میلیون مشترک خانگی دارد که از این میان  ۸۰۰ هزار  مشترک پرمصرف طلقی می شوند یعنی معادل کمتر از ۳ درصد از کل مشترکان، که این تعداد مشمول افزایش قیمت تعرفه پر مصرفی شده‌اند.

کشف مراکز غیرمجاز و استخراج رمزارزها در هفته گذشته

براساس گزارش های دریافتی، در هفته ای که گذشت، ۹۴ مرکز غیر مجاز استخراج رمزارز با تعداد هزار و ۱۴۷ دستگاه به ظرفیت ۲ هزار و ۴۰۶ کیلووات در کشور کشف شد.

تا کنون مجموع کشفیات ۵ هزار و ۳۱۰ مرکز به تعداد ۲۱۵ هزار و ۹۹۷ دستگاه به ظرفیت مصرف ۶۱۰ هزار و ۹۶۴ کیلووات در کشور کشف بوده است.
در هفته ای که گذشت (۱۴۰۰/۰۶/۰۶ تا ۱۴۰۰/۰۶/۱۲) استان آذربایجان شرقی با ۳۹ درصد، بیشترین میزان از مجموع ظرفیت های کشف را داشته و پس از آن به ترتیب استان های کرمان، تهران، کردستان، فارس، اصفهان و خوزستان قرار گرفتند.
بر اساس تحلیل های انجام شده در کشفیات در تعرفه های مختلف بر حسب ظرفیت، می توان افزایش درصد کشفیات در تعرفه صنعتی را مشاهده کرد که این افزایش ظرفیت کشفیات در تعرفه صنعتی و افزایش تعداد کشفیات در تعرفه خانگی نسبت به هفته قبل، به علت افزایش ارسال گزارش های مردمی، بازرسی محلی و استفاده از تحلیل الگوی مصرف بوده است.
سهم ۱۸ درصدی ظرفیت های بین ۳۰ تا هزار کیلوواتی نسبت به کلیه کشفیات نشان دهنده این واقعیت است که در این هفته تعداد دستگاه کشف شده به ازای هر پروند افزایش یافته و دلیل این فروانی زیاد، کشف یک مرکز با تعداد ۳۱۲ دستگاه در استان آذربایجان شرقی و یک مرکز با تعداد ۴۳ دستگاه در استان کردستان است.
هدف از تهیه این گزارش، ارائه نتایج تعامل دستگاه های مسئول شامل نیروی انتظامی، دادستانی کل کشور (دادسراهای عمومی و انقلاب سراسر کشور) نهادهای امنیتی و وزارت نیرو در برخورد با مراکز غیرمجاز استخراج رمزارزها از تاریخ ۶ تا ۱۲ شهریور ماه سال ۱۴۰۰ است.