مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان خبر داد:

احداث ۲۷ کیلومتر خط انتقال آب در شهرستان طارم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: امسال با تامین اعتبار و طراحی شرکت آبفا و اجرای قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، 27 کیلومتر خط انتقال آب در شهرستان طارم احداث شده است.

«علیرضا جزء قاسمی» اظهار کرد: طی سال جاری ۱۱ کیلومتر شبکه توزیع آب آشامیدنی نیز با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال در این شهرستان اجرایی شده است.

وی افزود: عملیات احداث، اصلاح و بازسازی خطوط انتقال در ۲۱ روستای شهرستان طارم اجرایی شده است که از این تعداد ۱۴ پروژه توسط شرکت آبفا، ۷ پروژه با اجرای قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و یک پروژه نیز در قالب مشارکت دهیاری با شرکت آبفا عملیاتی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان تصریح کرد: عملیات احداث خطوط انتقال جدید در ۷ روستای شهرستان طارم با اجرای قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) به طول بیش از ۱۷ کیلومتر و با اعتباری افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال انجام پذیرفته است.

وی به احداث ۵ باب مخزن ذخیره آب با حجم ذخیره سازی ۱۵۰۰ متر مکعب در روستاهای کهیا، دستجرده، تشویر، گیلانکشه و غلام چم اشاره کرده و گفت: برای احداث این مخازن اعتباری بالغ بر ۸۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا استان زنجان ، حفر و بهره برداری ۳ رشته قنات به طول ۲۸۰ متر  در شهرستان طارم را نیز یادآورد شده و گفت: این قنات ها در روستاهای هارون آباد، هزار رود و شهر چورزق با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال احداث شده است.

وی گفت: فروش ۴۷۱ فقره انشعاب، شناسایی و جمع آوری ۲۷۷ فقره انشعاب غیرمجاز و نصب ۱۴ دستگاه کلرزن جدید در شهرها و روستاهای  شهرستان طارم از دیگر خدمات شرکت آبفا طی سال جاری در این شهرستان می باشد.

این مسئول با تاکید بر اینکه کیفیت آب خط قرمز شرکت آب و فاضلاب استان زنجان محسوب می شود خاطرنشان کرد: طی ۱۰ ماهه امسال، نزدیک به ۱۷ کیلومتر خط انتقال و ۱۵ باب مخزن ذخیره آب در شهرستان طارم شستشو و ضدعفونی گردیده است.

شایان ذکر است: با ابتکار دولت و همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، امسال ۱۰ هزار روستا در کشور با تامین ۲۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار از سوی وزارت نیرو در قالب طرح جهاد آبرسانی، از نعمت
آب آشامیدنی بهره مند می شوند.