احتمال وقوع سیلاب ناگهانی در گلستان

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: با توجه به اخطاریه شماره ۱۰ اداره کل هواشناسی در تاریخ ۳  مهرماه  ونفوذ سامانه امواج پر فشار به استان گلستان، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و وقوع سیلاب در استان از بامداد یکشنبه تا صبح دوشنبه در استان وجود دارد. […]

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: با توجه به اخطاریه شماره ۱۰ اداره کل هواشناسی در تاریخ ۳  مهرماه  ونفوذ سامانه امواج پر فشار به استان گلستان، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و وقوع سیلاب در استان از بامداد یکشنبه تا صبح دوشنبه در استان وجود دارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، حسین دهقان اظهار کرد: با توجه به اخطاریه جوی سازمان هواشناسی کشور در تاریخ سوم مهر ماه ، برای بامداد یکشنبه تا صبح دوشنبه ، بارش رگبار ، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی وکاهش نسبی دما به ویژه در سواحل  استان پیش بینی شده است ، لذا طی این مدت به علت وقوع رگبارهای محلی و نقطه ای، احتمال وقوع سیلاب به ویژه در نواحی کوهستانی و کوهپایه ای استان دور از انتظار نیست .
گفتنی است شرکت آب منطقه ای گلستان به هم استانی های عزیز توصیه کرده است در حاشیه رودخانه های دایمی و فصلی استان توقف نکنند و از نزدیک شدن به رودخانه ها ، مسیل ها ، مخازن سدها و مناطق مستعد وقوع سیل، خودداری نمایند.