رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو در سفر به سیستان و بلوچستان مطرح کرد:

بزرگترین طرح آبرسانی روستایی کشور در استان سیستان و بلوچستان

مشاور وزیر و رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو در جریان سفر به استان سیستان و بلوچستان گفت: بزرگترین طرح آبرسانی روستایی کشور در استان سیستان و بلوچستان در حال اجرا است.

به گزارش برقآب، “میثم جعفرزاده” در جریان پایش وضعیت تامین آب شرب روستاهای شمال استان سیستان و بلوچستان و بازدید از طرح‌های آبرسانی، از اجرای ۱۰۰۰ کیلومتر لوله‌گذاری خطوط انتقال و شبکه توزیع در سطح این استان پهناور خبر داد و گفت: در قالب طرح ملی جهاد آبرسانی، تأمین آب و رفع تنش آبی از ۱۷۵۱ روستای استان با ارزش ۴ هزار و ۸۳۰ میلیارد تومان اعتبار، به عنوان بزرگترین طرح آبرسانی روستایی در حال اجراست.
وی حجم عملیات اجرایی این طرح را بیش از ۴ هزار کیلومتر لوله‌گذاری اعلام کرد و افزود: پیش‌بینی‌ می‌شود با برنامه‌ریزی صورت گرفته طی یک بازه زمانی ۳ ساله تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند شوند.
به گفته وی، همه شهرستان‌های این استان که دارای روستای فاقد شبکه هستند در این طرح قرار دارند و هم‌اکنون در جبهه‌های کاری و مناطق مختلف از شمال تا جنوب در حال اجراست.

اصلاح و توسعه شبکه آب روستاهای دچار تنش آبی سیستان در قالب طرح جهاد آبرسانی
مشاور وزیر نیرو در پایان سفر یک‌روزه خود به منطقه سیستان که با هدف بررسی و پایش میدانی وضعیت آب و گفت‌و‌گوی رو در رو با مردم این منطقه صورت گرفت، اعلام کرد: اصلاح و توسعه شبکه توزیع و خطوط فرعی کلیه روستاهای دچار تنش آبی سیستان به منظور کاهش اثرات ناشی از کم‌آبی و محدودیت‌های منابع آبی در طرح جهاد آبرسانی لحاظ و انجام می‌شود.
وی با اشاره به بازدیدی که از روستاهای شهرستان هیرمند و نیمروز داشت، بیان کرد: در جریان این بازدید مقرر شد در کوتاه‌مدت نصب تانکر ثابت برای مناطق بحرانی و همچنین آبرسانی سیار برای روستاها صورت گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، افزود: با تکمیل خط انتقال از چاه‌نیمه شماره سه به تصفیه‌خانه زهک که در قالب طرح جهاد آبرسانی وزارت نیرو در حال انجام است، آب شرب روستاهای سیستان از چاه‌نیمه شماره سه تأمین خواهد شد.