آغاز رسمی طرح بهارستان با حضور وزیر نیرو

با حضور وزیر نیرو، طرح بهارستان (بهسازی شبکه برق روستاهای ایران) به طور رسمی آغاز و همزمان فاز نخست این طرح با بهره برداری از بهسازی شبکه برق ۵۶۰ روستا کلید خورد. محمدحسن متولی زاده  مدیرعامل توانیر در این مراسم گفت: شبکه های برق در سال های گذشته به دلیل شرایط جوی و یا طول عمر […]

با حضور وزیر نیرو، طرح بهارستان (بهسازی شبکه برق روستاهای ایران) به طور رسمی آغاز و همزمان فاز نخست این طرح با بهره برداری از بهسازی شبکه برق ۵۶۰ روستا کلید خورد.

محمدحسن متولی زاده  مدیرعامل توانیر در این مراسم گفت: شبکه های برق در سال های گذشته به دلیل شرایط جوی و یا طول عمر بالا، فرسوده شده اند.
محمدحسن متولی زاده با بیان این که این طرح کاملا روستا محور است، خاطرنشان کرد: امروز و در نتیجه تعامل خوب دولت تدبیر و امید و مجلس شورای اسلامی اعتبارهای خوبی برای صنعت برق در بودجه امسال دیده شده است.
متولی زاده ادامه داد: براین اساس و با توجه به ردیف های اختصاصی در بودجه طرح جهادی بهارستان با هدف بهینه سازی و اصلاح شبکه های فرسوده روستایی از امروز کلیدخورد.
وی خاطرنشان ساخت: در قالب این طرح  شبکه فرسوده بیش از ۱۰ هزار روستا در قالب این طرح طی امسال بهینه سازی و اصلاح خواهد شد که جمعیتی بالغ بر۳ میلیون و ۵۰۰هزار نفر را در برخواهد گرفت.
مدیرعامل توانیر افزود: در قالب این طرح۱۵۰ هزار مشترک جدید روستایی که در صف دریافت برق بودند از این نعمت برخوردار خواهند شد.
وی با اشاره به این که اجرای این کار باعث تسریع مهاجرت معکوس می شود، اضافه کرد: در این طرح ۱۵۰هزار تیر جا به جا و ۲۰۰هزار پایه جدید احداث خواهد شد.
مدیرعامل توانیر گفت: در قالب این طرح از ابتدای سال جاری تاکنون شبکه برق  ۵۶۰روستا به اتمام رسیده است .
متولی زاده  در  خصوص طرح تامین مولدهای خورشیدی قابل حمل نیز گفت: با این طرح عشایر خوب وغیور نیز خواهند توانست از مولدهای خورشیدی قابل حمل استفاده کنند.