خبر خوب مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برای زائران اربعین؛

آب شرب و بهداشتی مرزها تامین شد

اتابک جعفری مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از تامین آب پایدار کمی و کیفی برای مراسم اربعین حسینی درمرزها خبر داد و این مهم را جزو راهبردهای اصلی آبفای کشور دانست.

به گزارش برقآب ، اتابک جعفری مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از تامین آب شرب و بهداشتی برای مراسم اربعین حسینی در مرزها خبر داد و این مهم را جزو راهبردهای اصلی آبفای کشور دانست.

وی با بیان اینکه مشکلات تامین آب از طریق تانکراشاره کرد و گفت: به دلیل گرمای هوا و سهولت دسترسی زائران به آب پایدار ممکن است آبرسانی سیار نسبت به آب پایدار ناایمن تر باشد، به همین دلیل از طریق توسعه شبکه توزیع و خطوط انتقال در مرزها، آبرسانی از طریق تانکر تا حد بسیاری کاهش پیدا کرده و به منظور نظارت هرچه بیشتر از جنبه کیفی با حفاری چاه، ایجاد خطوط انتقال، احداث مخزن و اتصال منابع آبی مطمئن، آب به طور دائم و پیوسته در مرزها در دسترس زائران قرار گرفت.

جعفری افزود: از مرز ریمدان در سیستان و بلوچستان به عنوان یکی از مرزهای ورودی زائر به کشور تا مرز مهران به عنوان پرترددترین مرز کشوردر ایام اربعین، آب پایدار و بهداشتی برقرار شده است.

وی با بیان اینکه خدمات رسانی از لحاظ کیفی و کمی باید در شان زوار امام حسین (ع) باشد، تاکید کرد: در مرز مهران خط جمع آوری فاضلاب نیز به شکلی شایسته ایجاد شد و پساب به طور کامل به تصفیه خانه فاضلاب مهران منتقل می شود.

جعفری مرز مهران را با تردد بیش از ۷۰ درصد زائران پرترددترین مرز در ایام اربعین خواند و عنوان کرد: انشعاب آب مورد نیاز برای آب سردکن هایی که در مرزها تعبیه شده به وسیله شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تامین شده و برای سال جاری نیز تعداد آب سردکن ها افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور افزود: کلیه مواکب و تاسیسات موجود در مهران به آب پایداردسترسی دارند و حتی پارکینگ بزرگی که ۴۰ هزار خودرو را در خود جای می دهد نیز هم آب شرب و هم آب سرویس های بهداشتی به صورت پایدار و با کیفیت مطلوب تامین شده است.

وی به ۶ استان مرزی درگیر در مراسم اربعین اشاره کرد و گفت: در سیستان و بلوچستان ۲ مرز ریمدان و میرجاوه، در خوزستان مرزهای چذابه و شلمچه، کرمانشاه مرزهای سومار و خسروی، ایلام مرز مهران، کردستان مرز باشماق و آذربایجان غربی پایانه تمرچین جزو نقاطی هستند که خدمات آبرسانی و آب پایدار و با استاندارد مناسب آنها تامین شده است.

جعفری تصریح کرد: اکیپ های کنترل کیفی صنعت آب و فاضلاب نیز با حضور خود بر کیفیت آب توزیع شده از شبکه و تانکرها، در ایام اربعین نظارت لازم را خواهند داشت.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خاطر نشان کرد: در گذشته آبرسانی بیشتر به صورت سیار و از طریق تانکرها صورت می گرفت که امری سخت و دشوار و با امکان ایجاد آلودگی ثانویه در بین زوار بود. اما با برنامه ریزی مناسب و مطالعات صورت گرفته، آب به صورت مطمئن در تمام ۹ پایانه مرزی به صورت پایدار برقرار شد و تا حد امکان آبرسانی سیار فقط برای مواقع ضرور مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

اولین هدف تامین آب با کیفیت مطلوب و گوارا و هدف بعدی ایجاد امکانات در شان زوار عتبات عالیات بوده است.

جعفری به خدمت رسانی شرکت آب و فاضلاب کشور در شهرهای زیارتی عراق نیز اشاره کرد و گفت: در شهر کربلا شرکت آب و فاضلاب استان تهران مسئولیت خدمات رسانی را برعهده دارد و اقداماتی شامل ایجاد انشعاب های کافی و مناسب برای مواکب و مراکزی که نیاز آبی دارند، ایجاد ۱۰۰۰ دوش حمام، تامین آب سرویس های بهداشتی، کمک رسانی در توزیع آب بسته بندی شده و انتقال تانکرهای سیار به شهرهای زیارتی را پیش بینی کرده ایم.

وی در پایان به حضور افتخاری پرسنل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در مرزها و شهرهای زیارتی عراق اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از نکات بارز حضور خیرخواهانه برخی شرکت های پیمانکاری، کارکنان و حتی بازنشستگان برای خدمت رسانی به زائران در مرزها و شهرهای زیارتی است که سبب شده تا کار خدمت به زوار تا حد زیادی تسهیل شود.