همزمان با هفته دولت و با هدف تامین آب شهرستان بستک انجام شد؛

آبرسانی به بستک در ۷ جبهه کاری فعال شد

همزمان با هفته دولت و در مراسمی با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان، احمد جباری نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، کلنگ احداث آب شیرین کن چارک به زمین زده شد و عملیات تکمیلی آبرسانی به شهرستان بستک در ۷ جبهه کاری آغاز شد.

به گزارش برقآب، همزمان با هفته دولت و در مراسمی با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان، احمد جباری نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، کلنگ احداث آب شیرین کن چارک به زمین زده شد و عملیات تکمیلی آبرسانی به شهرستان بستک در ۷ جبهه کاری آغاز شد.
عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در این مراسم با بیان اینکه آبرسانی به شهرستان بستک یکی از پروژه های بزرگ و تاثیرگذار استان هرمزگان است، تصریح کرد: برای تکمیل این پروژه همه پای کار هستند و دولت برای تکمیل آن، اعتبار ویژه ای در نظر گرفته است که پیش بینی می شود عملیات احداث خط انتقال طی ماه های آتی تکمیل و تا جناح وارد مدار بهره برداری شود.
وی در تشریح جزئیات حجم عملیات این پروژه ها به آغاز عملیات احداث آب شیرین کن در ساحل بندر چارک اشاره کرد و گفت: یکی از جبهه های فعال شده برای آبرسانی به بستک، این آب شیرین کن است که با ظرفیت ۸ هزار متر مکعب در شبانه روز کلنگ زنی و تامین کننده آب ۲ شهر و ۳۹ روستای شهرستان بستک است.
حمزه پور با بیان اینکه آب شیرین کن چارک با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۵۷۹ توسط بخش خصوصی احداث می شود، افزود: با بهره برداری از این پروژه جمعیتی بالغ بر ۷۶ هزار نفر در شهرستان بستک از آب شرب پایدار بهره مند می شوند.
مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان ادامه داد: با توجه به تاکیدات مقام عالی وزارت و استاندار هرمزگان نسبت به تکمیل این پروژه، ۷ جبهه کاری برای تسریع اجرای پروژه پیش بینی شده است.
وی هزینه انجام عملیات اجرایی ۷ جبهه کاری در پروژه سامانه انتقال آب دریا به شهرستان بستک را بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

حمزه پور افزود: در جبهه اول کاری، ایجاد جاده دسترسی، ۱۰ کیلومتر خط انتقال پیش بینی شده است که در حال حاضر ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
به گفته وی، در جبهه دوم کاری، احداث مخزن یکهزار متر مکعبی، خط انتقال رفت و برگشت به طول ۳.۲ کیلومتر، اجرای خطوط انتقال فرعی به طول ۸.۵ کیلومتر پیش بینی شده که در حال حاضر ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی با اشاره به جبهه سوم کاری تصریح کرد، در این جبهه کاری، مخزن ۲۵۰۰ متر مکعبی، یک کیلومتر خط انتقال رفت و برگشت پیش بینی شده است.
مدیرعامل آبفا افزود: در جبهه چهارم کاری، ۳ باب ایستگاه پمپاژ احداث می شود.
حمزه پور گفت: در جبهه پنجم علاوه بر ایجاد جاده دسترسی،۹.۶ کیلومتر خط انتقال احداث می شود که هم اکنون ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی، به جبهه ششم کاری نیز اشاره کرد و گفت: در این جبهه کاری مخزن ۲۰۰۰ متر مکعبی به همراه احداث ۲.۳ کیلومتر خط انتقال پیش بینی شده که در حال حاضر ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
به گفته مدیرعامل آبفا، در جبهه هفتم کاری، عملیات احداث سایت نمک زدایی و شیرین سازی آب دریا در ساحل بندر چارک آغاز شد.
گفتنی است، استاندار هرمزگان نیز ضمن بازدید از روند خط انتقال آب و جبهه های کاری این سامانه، ضمن تقدیر از عملیات در دست احداث، به تسریع در اجرای پروژه تاکید کرد.