بهره مندی ۳ هزار خانوار روستایی در شهرستان ایجرود از آب آشامیدنی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: با اجرای ۷ طرح آبرسانی در روستاهای شهرستان ایجرود، ۳ هزار خانوار از جمعیت روستایی در این شهرستان از نعمت آب شرب بهداشتی و پایدار بهره مند می شوند. «علیرضا جزء قاسمی» اظهار کرد: برای اجرای این طرح ها اعتباری معادل ۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات […]

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: با اجرای ۷ طرح آبرسانی در روستاهای شهرستان ایجرود، ۳ هزار خانوار از جمعیت روستایی در این شهرستان از نعمت آب شرب بهداشتی و پایدار بهره مند می شوند.

«علیرضا جزء قاسمی» اظهار کرد: برای اجرای این طرح ها اعتباری معادل ۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات مشارکتی و عمرانی هزینه شده است.

وی افزود: این پروژه ها شامل احداث خط انتقال و شبکه توزیع، احداث مخزن، اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آب، احداث ایستگاه پمپاژ و حفر و تجهیز چاه آب در روستاهای شهرستان ایجرود می باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان تصریح کرد: طرح های فوق در روستاهای ایچ، شهرک، جوقین، ینگی کند سیدلر، قندی بلاغ، دورمشقان و گلابر از توابع شهرستان ایجرود در حال اجرا می باشد.

جزء قاسمی با بیان اینکه توسعه خدمات آبرسانی در بخش روستایی اولویت شرکت آب و فاضلاب استان زنجان می باشد افزود: پس از یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی، از ۱۰۷ پروژه آبرسانی روستایی در حال اجرا، ۱۷ روستا در قالب پویش #هر-هفته-الف-ب-ایران از نعمت آب شرب پایدار برخوردار گردیده اند.

 

۳۱ روستا در استان زنجان از نعمت آب شرب برخوردار می شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در دیدار مدیران صنعت آب و فاضلاب با حجت الاسلام والمسلمین خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان به اقدامات این شرکت در سالی که گذشت پرداخته و گفت: سال گذشته ۴۸ طرح آبرسانی روستایی در استان آغاز شد که از این تعداد ۱۷ طرح به هبهره برداری رسیده و بزودی ۳۱ روستا دیگر نیز در مناطق مختلف استان زنجان از نعمت آب شرب برخوردار می شوند.

«علیرضا جزء قاسمی» اظهار کرد: برای اجرای این ۳۱ طرح اعتباری افزون بر ۲۵ میلیارد تومان هزینه شده است که جمعیتی معادل ۲۳ هزار نفر را تحت پوشش قرار می دهد.

وی افزود: استان زنجان جزو نخستین استان هایی بود که طرح یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی در آن اجرایی شده و امسال با در اولیت قرار دادن آبرسانی به روستاها و تخصیص تمام امکانات در این زمینه، طرح های آبرسانی روستایی با شتاب بیشتری در استان اجرایی می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: در زمینه توسعه خدمات جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در استان نیز طی دو سال اخیر اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال از محل منابع داخلی برای توسعه صنعت فاضلاب زنجان هزینه شده است.

جزءقاسمی تصریح کرد: ارتقاء مدول اول تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت به بهره برداری رسیده و احداث مدول دوم این تصفیه خانه نیز ۶۰ درصد پیشرفت فزیکی دارد.

این مسئول با بیان اینکه: با بهره برداری از مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب زنجان، جمعیت تحت پوشش این تصفیه خانه به ۴۱۰ هزار نفر افزایش می یابد گفت: تصفیه خانه فاضلاب دندی نیز سال گذشته افتتاح و تصفیه خانه فاضلاب زرین آباد هم طی روزهای آتی به بهره برداری می رسد.