۱۳۸ علت برای تلفات ناشی از برقهای غیرمجاز در خراسان رضوی شناسایی شد

کارشناس استقرار سیستمهای مدیریت در دفتر توسعه مدیریت و تحول اداری (تمتا) شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: در نتیجه برگزاری ۹ نشست کارگروه RCA تلفات برق شرکت ، ۱۳۸ علت برای مساله "تلفات ناشی از برق های غیرمجاز و فاقد اشتراک که منجر به اخذ خسارت نشده است"، شناسایی شد.

کارشناس استقرار سیستمهای مدیریت در دفتر توسعه مدیریت و تحول اداری (تمتا) شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: در نتیجه برگزاری ۹ نشست کارگروه RCA تلفات برق شرکت ، ۱۳۸ علت برای مساله “تلفات ناشی از برقهای غیرمجاز و فاقد اشتراک که منجر به اخذ خسارت نشده است”، شناسایی شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، فرشید علمی مهر افزود: برگزاری این نشستها در قالب نخستین مرحله از RCA (تحلیل علل ریشه ای) با حضور ۱۰ عضو اصلی شامل “سینا کوثری موحد، محمود صالحیان، علی مرادی گلستانی، مسعود نژاد عبدالله، حسین میربلوکی، سید عباس فقید سبزواری، مجتبی حامدی پارسا و فرشید علمی مهر” به عنوان اعضای کارگروه از ستاد و شهرستان ها و ۱۸ مهمان از بخشهای مختلف شرکت از سه یک ماه قبل آغاز شد که در پایان این مرحله، علل به وجود آورنده این مسئله شناسایی گردید.

وی بیان کرد: علل بدست آمده از نشستهای RCA ذیل هشت شاخه اصلی شامل موانع قانونی در واگذاری انشعاب، عدم برنامه ریزی نیروی انسانی برای برقهای غیرمجاز فاقد اشتراک، عدم وجود طراحی مناسب شبکه در مناطق آلوده، عدم درخواست و پرداخت هزینه های انشعاب و رفع حریم، عدم شناسایی برخی از متخلفین، عدم معرفی موضوع برق های غیرمجاز به عنوان یک ضرورت و موضوع ملی، چابک نبودن فرآیند تکمیل واگذاری انشعاب و تعارض منافع در شاخص های ارزیابی، شناسایی شده است.

وی اظهار داشت: در مرحله بعد از این RCA،  راه حل های لازم برای علل شناسایی شده ارائه و پس از اولویت بندی توسط اعضای تیم، به بخشهای مختلف شرکت ابلاغ می گردد تا به مرحله اجرا درآید.

دبیر کمیته بهره وری شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: نتایج این RCA به عنوان یک کار علمی در حوزه تلفات، قابل ارایه به توانیر و شرکتهای تابعه در سراسر کشور خواهد بود.