کنتور برق همه روستا‌های سروآباد تکخوانی شد

مدیر توزیع برق شهرستان سروآباد گفت: کنتور برق همه ۷۳ روستای این شهرستان از حالت باز فروش خارج و به تکخوانی تبدیل‌شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، عبدالله آذری مدیر توزیع برق شهرستان سروآباد گفت: بخش اعظمی از روستاهای این شهرستان در مناطق صعب‌العبور و با دسترسی بسیار سخت قرارگرفته و همین امر نیز باعث شده تا سختی کار و انجام پروژه های مربوط به شرکت توزیع برق در این روستاها دوچندان باشد.

وی افزود:در مجموع شهرستان سروآباد دارای ۷۳ روستا می‌باشد که تمام روستاهای بالای ۵ خانوار در این شهرستان از نعمت انرژی برق بهره‌مند هستند.

مدیر توزیع برق شهرستان سروآباد بیان کرد:بر اساس بند “ز تبصره ۹” قانون بودجه، تأمین برق و توسعه طرح تکخوانی (کنتور‌های باز فروش روستایی) با هدف جلب رضایت مشترکان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کاری شرکت‌های توزیع برق محسوب می‌شود.

آذری با اشاره به اینکه در سنوات گذشته کنتور برق فقط ۳۳ روستای شهرستان سروآباد تکخوانی شده بود، گفت: در سال جاری کنتور‌  برق کل ۴۰ روستای باقی مانده با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان از حالت باز فروش خارج و به تکخوانی تبدیل شد.

مدیر توزیع برق شهرستان سروآباد اضافه کرد: جمع آوری انشعابات غیرمجاز، بهره مندی از خدمات غیرحضوری از طریق دو درگاه سایت شرکت توزیع برق و اپلیکیشن برق من، شفافیت در پرداختی ها و در نهایت برقراری عدالت اجتماعی همچون مشترکین شهری مهمترین ویژگی های اجرای این طرح است.

در سیستم باز فروش، کنتور مادربرای  روستا نصب و نماینده شورای روستا از طریق همان کنتور، میزان برق مصرفی مشترکان و هزینه پرداختی را اعلام می‌کند حال‌آنکه در سیستم تکخوانی، هر مشترک یک کنتور جداگانه دارد و به صورت جداگانه نسبت به قرائت کنتور و صورت حساب پیامکی به صورت الکترونیکی آن ها اقدام می‌شود و مشترکان روستایی می توانند از خدمات شرکت توزیع برق بهره مند شوند.