پست GIS شهدا به بهره برداری رسید

همزمان با هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام رجایی و باهنر و شهدای دولت ، با حضور علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست ، استاندار اصفهان و جمعی از مسئولین محلی، پست 63 به 20 کیلوولتGIS شهدا با هزینه ای بالغ بر 140 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی برق منطقه ای اصفهان علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست  در آیین افتتاح پست ۶۳ به ۲۰ کیلوولت GIS شهدا استان اصفهان را یک سرمایه ملی، پیشینه تاریخی و نیروی انسانی به خصوص در تعداد شهدا نسبت به دیگر استان‌ها دانست و افزود: اصفهان در همه زمینه‌ها برای نظام هزینه کرده و دولت نیز باید به این استان کمک کند که تاکنون نیز اینگونه بوده است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست افزود: استان اصفهان، استان تدّبر است و ما به هیچ‌وجه این استان را استان بحران نمی‌دانیم و اگر مدیریت صحیح باشد، پیشرفت حاصل خواهد شد.

نماینده هیئت دولت در اصفهان اجرای پروژه بهره‌برداری از پست ۶۳/۲۰ کیلوولت GIS شهدا برق‌منطقه‌ای اصفهان را حداقل هدیه استان دانست و قول داد دولت روزهای خوبی را برای مردم رقم بزند.

استاندار اصفهان نیز در سخنانی با قدردانی از فعالیت‌های انجام‌شده برق‌منطقه‌ای اصفهان در هفته دولت گفت: باتوجه به رویکرد شهرهای دارای بافت فرسوده و کارگروه بازآفرینی شهری در بافت فرسوده، باید به سوی تقویت و زیرساخت‌های مختلف از جمله آب، برق و… برای نجات شهر رفت و آنها را به نتیجه رساند.

سیدرضا مرتضوی گفت: مجموعه برق در استان اصفهان انصافاً زحمات زیادی کشیده و می‌کشند چرا که وزارت نیرو تعهدات بیشتری در زمینه برق، به عهده آنها گذاشته بود. بنابراین انتظار است کمک‌های بیشتری در این راستا به استان اصفهان داشته باشد.

در ادامه مهندس رسول موسی رضایی مدیرعامل برق منطقه ای اصفهان در خصوص مدیریت مصرف برق در تابستان امسال گفت: ما تابستان را با برنامه‌های بسیار مطلوب و جلسات فراوانی که با صنایع، کارخانجات و… برگزار کردیم توانستیم با موفقیت پشت سر گذاشته و از پیک بار عبور کنیم که کار بسیار سختی هم بود.

موسی‌رضایی سپس گفت: بهره‌برداری از ایستگاه ۶۳/۲۰ کیلوولت GIS شهدا طرح مهم و زیربنایی در سطح استان اصفهان است که با همکاری مدیریت و کارکنان شرکت برق‌منطقه‌ای اصفهان به ثمر نشست.

مدیرعامل برق منطقه ای اصفهان با توجه به موقعیت این پست گفت:  ، عملیات الکتریکی پروژه پست ۶۳ به ۲۰ کیلوولت GIS  شهدا با هدف تامین برق هسته مرکزی شهر و افزایش قابلیت تغذیه برق مورد نیاز مترو شهر اصفهان از سال ۹۸ شروع و در حال حاضر آماده بهره برداری گردیده است.

وی اذعان داشت: این پست همچنین  با هدف تکمیل رینگ شبکه فوق توزیع از پست ۴۰۰ ،۲۳۰به ۶۳ کیلوولت سپاهان به پست ۲۳۰ به ۶۳ کیلوولت GIS  طیب، افزایش پایداری شبکه،برطرف شدن ضعف ولتاژ وتامین دیماند برق مصرفی مشترکین منطقه و متقاضیان جدید احداث گردیده است.

مهندس موسی رضایی اضافه کرد : پست ۶۳ به ۲۰ کیلوولتGIS  شهدا به ظرفیت ۸۰ مگاولت آمپر دارای ۱۶ فیدر خروجی ۲۰ کیلوولت و با بهره گیری ازجدیدترین تکنولوژی روز دنیا یعنی سیستم GIS یا (Gas Insolation Substation) احداث گردیده است.

در پایان مراسم نیز نماینده هیئت دولت، استاندار و جمعی از مسئولان از فعالیت‌های انجام‌شده در این پست بازدید کردند و پست مذکور به طور رسمی افتتاح گردید.

گفتنی است: پیمانکار پروژه شرکت پارسیان ، شرکت مشانیر به عنوان مشاور طرح ، شرکت نیرو بهینه فردا به عنوان مشاور دستگاه نظارت و شرکت پیمان دژپارس به عنوان پیمانکاران  بخش ساختمان و تاسیسات مکانیک در پروژه مذکور مشغول فعالیت بوده اند .