هیاتهای مذهبی توصیه های ایمنی در عزاداریهای محرم را جدی بگیرند

 مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: هیاتهای مذهبی در ایام سوگواری ماه محرم رعایت توصیه های ایمنی در هنگام نصب پرچم ها و اقلام عزاداری و پذیرایی از سوگواران را در مراسم جدی بگیرند.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، حمید سروش مهر افزود: همه ساله با فرا رسیدن ماه محرم، مراسم سوگواری و عزاداری اباعبدالله حسین (ع) در مساجد، حسینیه ها، شبستانها و هیاتهای مذهبی برگزار می شود.

وی بیان کرد: به منظور جلوگیری از بروز حوادث مردمی لازم است که مسئولان و اعضای هیات مدیره اماکن مقدسه، نکات ایمنی که در قالب بروشورها و بنرها توسط شرکت توزیع برق و مدیریتهای تابعه در شهرستانها نصب شده است را مورد توجه قرار دهند.

مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: در این راستا به مدیریتهای تابعه برق در شهرستانها توصیه شده است که هیئات مذهبی را برای آگاه سازی، ارسال پوسترها و توصیه های ایمنی به دو روش ارسال فیزیکی و مجازی پوستر از طریق عضویت در شبکه های اجتماعی اعضای هیات مدیره این اماکن انجام دهند.

وی بیان کرد: همچنین آموزش برگزارکنندگان مراسم عزاداری پیرامون مخاطرات و حوادث مردمی، گرفتن تاییدیه دریافت توصیه های ایمنی و پوسترها از یکی از اعضا هیات مدیره نیز از سوی مدیریتهای تابعه شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در شهرستانها نیز انجام گرفته است.

مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: یکی از موضوعات خیلی مهم در ایام عزاداری، توسعه و ترویج فرهنگ ایمنی بویژه برای مسئولان موکب‌ها و هیاتهای عزاداری است که این موضوع از شیوه های مختلف از جمله چاپ و توزیع انبوه پوسترهای ایمنی، برگزاری نشست با مسئولان فرهنگی و مذهبی شهرستانها و استفاده از ظرفیتهای ایشان برای کنترل‌های لازم، ابلاغ دستورالعمل تامین برق موقت ایستگاه‌های پذیرایی و هیاتهای عزاداری به روش کاملاً ایمن انجام گرفته است.

سروش مهر اضافه کرد: برای هماهنگی هر چه بیشتر نسبت به ترویج توصیه های ایمنی بین هیات های مذهبی در ایام محرم هماهنگی های لازم با معاونت فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی انجام گرفت.

وی گفت: انتظار ویژه دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی از مجموعه عوامل فنی شرکت‌های پیمانکاری و نیروهای موثر در شهرستان‌ها این است که چشم و عامل کنترلی برای شناسایی موارد ناایمن و گزارش به واحد اتفاقات و عملیات شهرستان جهت رفع مخاطرات احتمالی باشند.

مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی اظهار امیدواری کرد که با فرا رسیدن ماه محرم ضمن قبولی عزاداری هموطنان شاهد حذف تمامی مخاطرات و عوامل بروز حادثه مردمی باشیم.