نشست تخصصی پیشگیری سرقت تجهیزات برق در شرکت برق خراسان شمالی

نشست تخصصی پیشگیری از سرقت تجهیزات توزیع برق با حضور جمعی از نیروی های نظامی و انتظامی استان، با تاکید بر آموزش و فرهنگ سازی در شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی به کار خود پایان داد.

نشست تخصصی پیشگیری از سرقت تجهیزات توزیع برق با حضور جمعی از نیروی های نظامی و انتظامی استان، با تاکید بر آموزش و فرهنگ سازی در شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی به کار خود پایان داد.

به گزارش برقآب به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی؛ معاون حفاظت فیزیکی دفتر حراست شرکت توانیر در این نشست با بیان این که اقدام های بسیار مناسبی در حوزه حفاظت فیزیکی در این شرکت انجام شده است، گفت: خوشبختانه طی بازدیدهای میدانی که از برخی از نقاط شهرستان بجنورد صورت گرفت، اقدام های خوبی به منظور پیشگیری از سرقت در این شرکت انجام شده است که نشان از تلاش های بی وقفه نیروی های اجرایی و عملیاتی است.

 

“روح ا… زمانی نسب” با بیان این که آمار‌های ارائه شده حاکی از پیشرو بودن شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی در زمینه پیشگیری از سرقت است به گونه ای که این اقدامات می تواند الگویی برای سایر شرکت های برق  باشد، ادامه داد: متاسفانه امروزه پدیده سرقت تجهیزات توزیع برق در سطح کشور را شاهد هستیم که برای جلوگیری از این موضوع ضروری است که تمامی شرکت ها توزیع اقدام های پیشگیرانه خود را سرعت ببخشند.

 

وی افزود: متاسفانه یکی از معضلات صنعت برق در کشور سرقت کابل های مسی و هم چنین آسیب رساندن به تجهیزات برقی توسط برخی از سارقان است که برای جلوگیری از این کار ضروری است که تمامی شرکت های برق به سمت روش های پیشگیری از جمله جایگزینی کابل مسی به خودنگهدار حرکت کنند.

 

معاون فیزیکی حراست شرکت توانیر با تاکید بر این که دفاتر حراست در حوزه حفظ اموال بیت المال وظیفه سنگینی بر عهده دارند، خاطر نشان کرد: وظیفه مهم آموزش و پیشگیری و هم چنین حفاظت از تجهیزات برق بر عهده دفاتر حراست شرکت ها است که این موضوع باید به جدیت در دستور کار قرار گیرد.

 

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی نیز در این نشست با بیان این که این شرکت با تدوین یک برنامه جامع عملیاتی در حوزه حراست اقدام به جلوگیری از هر گونه سرقت از اموال بیت المال در حوزه صنعت برق کرده است، خاطر نشان کرد: شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی جزو شرکت های پیشرو در جایگزینی کابل مسی به خودنگهدار است که این امر در کاهش سرقت کابل های برق استان بسیار چشمگیر بوده است.

 

مهندس”حسن چاهی” با قدردانی از همکاری همه جانبه نیروهای نظامی و انتظامی استان افزود: خوشبختانه با تعامل و همکاری همه جانبه مجموعه نیروی های حفاظتی استان، این شرکت با برگزاری نشست های متعدد در حوزه پیشگیری از سرقت تجهیزات توزیع برق استان تواست از بخش بسیار مهمی از سرقت اموال برق جلوگیری کند.

 

وی در پایان با تاکید بر نقش فرهنگ سازی و اهمیت صنعت برق برای شهروندان افزود: یکی ازراه های که می تواند بر فراگیر شدن اهمیت صنعت برق و نفش پر رنگ آن بر زندگی مردم نمود پیدا کند، آموزش و فرهنگ سازی است که امیدواریم متولیان این بخش با ورود به حوزه نقش با اهمیت خود را ایفا کنند.

 

شایان ذکر است در پایان این مراسم لوح های تقدیری از طرف شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی به دست اندرکاران این حوزه تقدیم شد.