مانور مشترک پدافندغیرعامل با رویکرد مقابله با تهدیدات انسان ساخت

مدیرعامل شرکت توزیع برق و ریاست کارگروه انرژی و نیازهای ضروری استان از برگزاری مانور مشترک پدافندغیرعامل با رویکرد مقابله با تهدیدات انسان ساخت در ایلام خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق ایلام؛ با حضور جمال‌الدین گوهری، جانشین قرارگاه پدافند شیمیایی سازمان پدافند غیرعامل کشور مانور مشترک پدافندغیرعامل با رویکرد مقابله با تهدیدات انسان ساخت در ایلام برگزار شد.

جانشین قرارگاه پدافند شیمیایی سازمان پدافند غیرعامل کشور در این مانور که به مناسبت هفته پدافند غیر عامل برگزار شد، با بیان اینکه پتانسیل های خوبی برای برگزاری مانور و مقابله با تهدیدات در ایلام وجود دارد، گفت: خوشبختانه امروز در این استان شاهد برگزاری مانور پدافندی هیبریدی در سطح بالایی بودیم که جای بسی خوشحالی دارد.

دکتر سید جمال‌الدین گوهری افزود: انجام مناسب این مانور نشان میدهد ایلام آمادگی برگزاری مانور سطوح بالاتر را دارد چرا که نقاط قوت بسیاری در اجرای مانور امروز وجود داشت.

وی منظم و واقعی بودن مانور مشترک و انجام سناریوهای متعدد را از جمله نقاط قوت برگزاری این مانور در ایلام عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام نیز در این مانور گفت: با توجه به تهدیدات انسان ساخت و بیولوژیک در دنیا برگزاری این مانور در استان مهم و دستگاه اجرایی موظف هستند برای مقابله با تهدیدات احتمالی آمادگی داشته باشند.

ولی اله ناصری افزود: یکی از نقاط حیاتی  استراتژیک کشور سد و نیروگاه ۴۸۰ مگاواتی برق سیمره است که غیر از تولید برق، آب شرب و کشاورزی قسمت عمده ای از مردم شهرستان های بدره و دره شهر را تامین می کند.

وی ادامه داد: مانور مشترک پدافندغیرعامل با رویکرد مقابله با تهدیدات انسان ساخت در ایلام با حضور مدیران ۱۶ دستگاه اجرایی برگزار شد که ۹ دستگاه بصورت مستقیم و عملیاتی در قالب سناریو طراحی شده در این مانور شرکت داشتند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام عنوان کرد: همچنین ۴۵ دستگاه خودرو سبک و سنگین و ۱۳۶ نفر در این مانور حضور داشتند.

لازم به ذکر است؛ این مانور به جهت حمایت از مردم فلسطین و غزه با شعار”  نصر من الله و فتح و غریب ” برگزار شد.

کد خبر/