صرفه جویی برق باعث کاهش مصرف ۲۱% و پاداش ۹۸۲ میلیارد تومانی

مديرعامل شركت توانير با بيان اينكه مشتركان مشمول پاداش به طور متوسط حدود 21 درصد مصرف خود را نسبت به دوره مشابه سال قبل كاهش داده اند، گفت: تا كنون مبلغ 982 ميليارد تومان پاداش صرفه جويي برق به مشتركان پرداخت شده است.

به گزارش برقآب، مدیرعامل شرکت توانیربا اعلام کرده است که مشترکان در سال جاری توانیربا حدود ۲۱ درصد از مصرف خود را نسبت به سال قبل کاهش داده‌اند. این اظهارات نشان می‌دهند که طرح‌های صرفه‌جویی در مصرف برق که شرکت توانیربا از طریق پاداش به مشترکان ارائه می‌کند، با موفقیت عملیاتی هستند و تاثیرات مثبتی در مصرف برق کشور داشته‌اند.

در این زمینه، مهندس آرش کردی نیز با خرسندی از مشارکت مردم در طرح پاداش مدیریت مصرف، اظهار کرده است که تاکنون تعداد زیادی قبض برق مشتمل بر ۳۶ درصد کل قبوض برق، مورد پاداش قرار گرفته است. این نشان می‌دهد که مشترکان به طرح‌های صرفه‌جویی توجه کرده و سازماندهی‌های لازم را در مصرف خود اعمال کرده‌اند.

همچنین، نتایج نشان می‌دهد که شرکتهای توزیع برق در استان‌های مختلف بیشترین درصد پاداش را به خود اختصاص داده‌اند. به عنوان مثال، شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی با ۲۶.۸ درصد کاهش سرانه مصرف در صدر این آمار قرار دارد و تهران بزرگ با ۲۵.۲ درصد کاهش سرانه دومین رتبه را در این بین به خود اختصاص داده است.

در ادامه، مدیرعامل شرکت توانیربا بیان کرده است که مشترکان مشمول پاداش در استان‌های مختلف نیز کاهش سرانه مصرف قابل توجهی داشته‌اند. با توجه به آمار اعلام شده، توزیع برق گیلان با ۲۴.۲ درصد کاهش سرانه مصرف در رتبه سوم و شرکت‌های توزیع برق کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری و آذربایجان غربی به ترتیب با ۲۳.۹، ۲۲.۵ و ۲۱.۷ درصد کاهش سرانه مصرف در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

در پایان، مدیرعامل توانیربا اظهار کرده است که مشترکانی که پاداش صرفه‌جویی برق دریافت کرده‌اند، به طور متوسط حدود ۲۱ درصد صرفه‌جویی در مصرف برق خود را داشته‌اند. این داده‌ها نشان می‌دهند که طرح‌های صرفه‌جویی توسط توانیربا تاثیر مثبتی در کاهش مصرف برق مشترکان داشته و از طریق پاداش به مشترکان ارائه شده‌اند.

در خلاصه، اظهارات مدیرعامل و آمارهای ارائه شده نشان می‌دهند که طرح‌های صرفه‌جویی برق توانیربا در سال جاری با موفقیت عملیاتی عمل کرده و تاثیر نسبتاً قابل توجهی در کاهش مصرف برق مشترکان داشته‌اند. همچنین، نشان می‌دهد که شرکت‌های توزیع برق در استان‌های مختلف نیز در ارائه طرح‌های صرفه‌جویی موفق بوده و باعث کاهش سرانه مصرف برق مشترکان در این استان‌ها شده‌اند.