در سه‌ماه گذشته محقق شد؛

ساخت و بازسازی ۱۲۰۰ قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از ساخت و بازسازی 1200 قطعه تخصصی، طی سه‌ماه گذشته در این نیروگاه خبر داد.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان، “داریوش محمودی” عنوان کرد: یکی از افتخارات نیروگاه در سال‌های اخیر، خودکفایی در زمینه ساخت ۹۰ درصد قطعات نیروگاهی است و این مهم در سایه حمایت از تولید داخلی، همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و با صرفه‌جویی ارزی بسیار زیادی محقق شده است و قطعات ساخته‌شده برگ زرینی از افتخارات صنعت برق هرمزگان به‌ویژه شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان بشمار می‌رود.
مدیرعامل نیروگاه بندرعباس افزود: این نیروگاه در سه‌ماه ابتدای سال ۱۴۰۲، موفق به بومی‌سازی بیش از ۱۲۰۰ قطعه مهم کوچک و بزرگ نیروگاهی شده که علاوه بر صرفه‌جویی ارزی، گام بسیار مهمی در عرصه افزایش دانش این بخش مهم صنعت برق کشور برداشته است.
محمودی بیان کرد: در این بازه زمانی قطعات یدکی یاتاقان G.R.FAN ، فلاکسیبل مشعل مازوت، گلوب‌ولو فشارقوی، واشر اسپیرال B.C.PUMP، المنت فیلتر ایستگاه گاز، فنرهای سوپاپ و سیل هوای سوت‌بلوئر کوره، بابیت‌ریزی یاتاقان G.R.FAN، المنت فیلتر گاز خشک، کاور سیل رینگ، سیل روغن یاتاقان شماره ۲ واحد گازی، دیسشارژ کیسینگ، استینلس استیل C.W.PUMP آب خنک‌کن ساخته شده است.
مدیرعامل نیروگاه بندرعباس اضافه کرد: در این‌مدت ترمیم و بازسازی نازل‌باکس توربین واحد ۴ بخار، واشرهای مورد نیاز توربین، شافت پمپ سانتریفیوژ، لنس سوت‌بلوئر لانگستروم، دوربین‌های کوره و سیستم کنترل سطح هیترهای فشارقوی، توسط متخصصان داخلی نیروگاه بومی‌سازی شده است.
وی در پایان مطرح کرد: نیروگاه بندرعباس با ۶ واحد تولیدی و با مجموع ظرفیت ۱۳۲۰ مگاوات‌ساعت بزرگ‌ترین نیروگاه جنوب‌شرق کشور است که علاوه بر تولید پایدار انرژی حیاتی برق و پشتیبانی از شبکه سراسری، بخشی وسیعی از قطعات مورد نیاز را با تکیه بر دانش، تجربه و تخصص کارکنان خود طراحی و مورد ساخت و بازسازی قرار می‌دهد.