مباهات یک موفقیت در صنعت برق

رشد ۱۴ برابری ظرفیت تولید برق در ایران بعد از انقلاب

آیت الله سید حسن عاملی در خطبه دوم نماز جمعه ۱۳ مرداد ماه در اردبیل با اشاره به رشد ۱۴ برابری ظرفیت تولید برق بعد از انقلاب ، توانمندی متخصصان ایرانی در صنعت برق را باعث افتخار دانست .

به گزارش برقآب، رشد ۱۴ برابری ظرفیت تولید برق بعد از انقلاب از جمله دستاوردهای بزرگی است که در صنعت برق ایران به دست آمده است. قبل از انقلاب، تنها ۷ هزار مگاوات برق تولید می‌شد، اما در حال حاضر این ظرفیت به حدود ۹۱ هزار مگاوات رسیده است. این رشد ۱۴ برابری، نشان از توانمندی و مهارت متخصصان ایرانی در صنعت برق است. با توجه به رکورد مصرف برق در روزهای گرم تابستان، مشکلی در تامین برق پایدار مشترکان وجود نداشته است، که این نیز نشان از خوبی مدیریت صنعت برق است.

یکی از اهداف سیاست های ملی در حوزه برق، افزایش توان تولید برق ایران است. از آنجا که برق یکی از نیازمندی‌های اساسی جامعه است، تلاش برای تامین برق پایدار و افزایش ظرفیت تولید آن بسیار مهم است. ایران اکنون توانایی ساخت نیروگاه در کشورهای دیگر را دارد و در زمینه ساخت و طراحی تجهیزات برقی، وابستگی به هیچ کشوری ندارد. از این رو، تولید تجهیزات برقی نیز بیشتر در داخل ایران انجام می‌شود که این مورد نیز برشمردهایی از موفقیت‌های صنعت برق کشور است.

این رشد ۱۴ برابری ظرفیت تولید برق بعد از انقلاب نشان از تلاش و تحقیق و توسعه صنعت برق در ایران است. ایران، علاوه بر پیشرفت در صنعت برق، در سایر صنایع نیز پیشرفت های چشمگیری کرده است. از جمله این صنایع می‌توان به پتروشیمی، صنایع دفاعی، نفت، نانوتکنولوژی و کشتی سازی اشاره کرد. این پیشرفت‌ها نشان از توانمندی کشور در رقابت با سایر کشور‌ها و پیشبرد اهداف اقتصادی و صنعتی است.

در نهایت، خطبه نماز جمعه اردبیل، به این نکته اشاره کرد که دشمنان ایران تحمل نمی‌کنند که ایران به جایگاهی مقتدر و قدرتمند برسد. به اعتقاد ایشان، با لطف و عنایت خداوند متعال، کشور قادر به انجام کارهای بزرگی خواهد بود. انقلاب اسلامی نیز، بهترین متخصصان در هر حوزه را پرورش داده است و ایران را در قله‌ی توانمندی‌ها و دستاوردهای علمی و صنعتی قرار داده است.