کلینیک دل آسا وبسایت مرجع معرفی و مقایسه بهترین روانشناسان برای کنترل استرس و اضطراب

پیش از بحث در خصوص کلینیک دل آسا وبسایت مرجع معرفی و مقایسه بهترین روانشناسان برای کنترل استرس و اضطراب ، باید در مورد استرس و اضطراب و راه های کنترل آن ، ذکر کرد که اضطراب و استرس در واقع حسی ناخوشایند همراه با دلواپسی می‌ باشد که در موقعیت های مختلف ، ممکن […]

پیش از بحث در خصوص کلینیک دل آسا وبسایت مرجع معرفی و مقایسه بهترین روانشناسان برای کنترل استرس و اضطراب ، باید در مورد استرس و اضطراب و راه های کنترل آن ، ذکر کرد که اضطراب و استرس در واقع حسی ناخوشایند همراه با دلواپسی می‌ باشد که در موقعیت های مختلف ، ممکن است فرد آن را تجربه کند . اصولا اضطراب و استرس همراه با برانگیختگی فیزیولوژی و درماندگی می باشد . حال ممکن است این سوال برای برخی افراد پیش آید که علل اضطراب چه مواردی می باشد ؟

در خصوص پاسخ به این سوال ، باید افزود که علل اضطراب دارای دو دسته زیر بنای کلی می باشد که ، این دو دسته به این شرح است : ۱ / عوامل محیطی و اجتماعی ، ۲ / عوامل زیست شناختی ، ارثی و ژنتیک .

در خصوص استرس نیز باید افزود که استرس می تواند همراه با لرزش صدا ، تعریق ، لرزش دست و پا ، تپش قلب ، خشکی دهان و … همراه باشد . البته نباید از این موضوع نیز غافل شد که استرس بر روی توجه و تمرکز فرد نیز تاثیر بسزایی می گذارد تا حدی که باعث می شود تسلط و توانایی فرد در موقعیتی به خصوص کاهش یابد . استرس همچون اضطراب ، دارای انواعی می باشد . که به طور کلی می توان به دو دسته مزمن و حاد ، استرس را تقسیم نمود .

  • در خصوص استرس حاد باید اشاره کرد که ، شایع ترین نوع استرس ، استرس حاد می باشد . در واقع ممکن است هر لحظه اتفاقی ناگهانی رخ دهد که فرد را دچار استرس کند ، بنابراین باید حتما اتفاقی موجب به وجود آمدن استرس شود . لازم به ذکر است که مدت زمان استرس حاد ، بی شک مدت زمان کوتاهی است . به عنوان مثال : ممکن است فردی که دعوت به مصاحبه کاری شده دچار استرس شود ، اما در پایان مصاحبه استرس او به تدریج کم و کم تر می شود و دیگر حتی کامل از بین می رود . یا حتی ممکن است فردی استرس کنکور ، امتحانات ، و … را داشته باشد که پس از مدتی رفته رفته این استرس کم و کم تر می شود و دیگر به طور کامل از بین می رود .
  • در حالی استرس مزمن به این صورت نیست و می توان گفت که ، استرس مزمن بر خلاف استرس حاد است . چرا که این نوع از استرس ، برای مدت طولانی ادامه خواهد داشت و به قولی همراه فرد خواهد بود ، پس اینطور نیست که در مدت زمان کوتاهی از بین رود . در واقع استرس مزمن ناشی از یک شرایط و یا حتی رویدادی طولانی است که فرد در آن شرایط ، توانایی کنترل اوضاع را ندارد و به قولی حس می کند که در دام افتاده است .

 

به عنوان مثال : ممکن است فردی در یک رابطه مشکل دار باشد یا فردی از شغل خود ناراضی باشد و احساس ناراحتی کند و … که تمامی این موارد به مرور زمان خستگی جسمانی و روانی را برای فرد به همراه خواهد داشت . لازم به ذکر است که : استرس مزمن ، بسیار خطرناک می باشد چرا که احتمال سکته و حملات قلبی را بسیار زیاد می کند و از طرفی نیز می تواند به بی حوصلگی های پی در پی ، خشم ، افسردگی و حتی اقدام به خودکشی ختم شود . با این تفاسیر ممکن است این سوال برای اکثر افراد مطرح شود که ، استرس و اضطراب را چگونه می توان درمان کرد ؟ در خصوص پاسخ به این سوال ، باید افزود که به منظور درمان استرس و اضطراب می توان از طرح واژه درمانی ، تکنیک های شناختی رفتاری cbt ، نوروفیدبک ، تئوری انتخاب و ….  استفاده نمود . به عبارت دیگر ، تغییر در شیوه و همچنین سبک زندگی ، از جمله مهم ترین راهکار هایی می باشد که می توان برای مدیریت استرس و اضطراب ، استفاده نمود . در واقع انجام این کار و همچنین کمک گرفتن از روان درمانی ، کمک شایانی به فرد می کند تا استرس خود را کاهش دهد .

از جمله مهم ترین راهکار های مدیریت استرس ، عبارت است از : ۱ / شناسایی منابع استرس ( بسیاری از افراد که احساس اضطراب می کنند ، به طور دقیق نمی دانند که منبع این احساس و ترسی که دارند چیست ؟ بی شک شناسایی منابع استرس، به خصوص در مورد استرس مزمن ممکن است در ابتدا آسان نباشد. به همین خاطر نیاز است که دست از تلاش برای فهمیدن منابع استرس برداشته نشود ) ، ۲ / مدیریت زمان ( در اکثر مواقع به دلیل کمبود زمان ، استرس بروز می کند . بنابراین شایسته است که فرد حتما در زمان خود مدیریت داشته باشد و برنامه ریزی و زمان بندی خاصی داشته باشد ) ، ۳ / تنفس عمیق ( مورد دیگری که می توان در این خصوص ذکر کرد ، تنفس عمیق می باشد . در واقع تنفس عمیق برای کاهش استرس در لحظه ، بسیار مفید می باشد ) ، ۴ / روان درمانی ( از دیگر راهکار های موثری که می توان برای مدیریت استرس و اضطراب ذکر کرد ، روان درمانی می باشد . چرا که در اکثر مواقع خصوصا در هنگام مواجه شدن با استرس مزمن ، از آن جایی که ممکن است ریشه این استرس در دوران کودکی باشد ، نیاز است که حتما این مشکل به شکل اساسی و ریشه ای حل و فصل شود ) ، و …. . مجموعه روانشناسی دل آسا ، با سال ها سابقه درخشان و موفق فعالیت در این حوزه ، خدمات مجرب و تخصصی را به عموم افراد ارائه می دهد . در واقع کلینیک روانشناسی دل آسا ، از بین هزاران هزار روانشناس مطرح و معتبر ، پایش به عمل می آورد و بهترین و مجرب ترین روانشناسان و روانپزشکان را بر اساس نظر مراجعه کنندگان و کاربران خود انتخاب می کند  و سپس در سایت خود ، به معرفی آنان می پردازد . بنابراین ، دیگر نیاز نیست که افراد مدت ها درگیر بررسی و تحقیق در خصوص انتخاب بهترین روانشناس و روان پزشکان باشند ، چرا که می توانند با مراجعه به وبسایت کلینیک دل آسا ، با برترین مشاورین و روانشناسان مسائل خود را مطرح نمایند و از راهکار های تخصصی آن ها بهره مند گردند . مجموعه روانشناسی دل آسا ، به سبب سال ها فعالیت خود و همچنین به سبب ارائه تخصصی ترین خدمات ، به عنوان بزرگ ترین مرجع معرفی بهترین روانشناسان و مشاورین در کشور ، شناخته شده است . در واقع این کلینیک معتبر و معروف ، با معرفی نمودن برترین پزشکان و همچنین برترین کلینیک های روانشناسی ، در انواع حوزه های روانشناسی ( همچون : مشاوره تحصیلی ، زوج درمانی ، استرس و اضطراب ، مشاوره کودک و نوجوان ، مشاوره قبل از ازدواج ، و … ) ، به مراجعه کنندگان عزیز و محترم خود کمک می کند تا برای حل مشکل یا مشکلات به وجود آمده ، با دیدی وسیع تر و با اطلاعاتی بیش تر تصمیم بگیرند و در نهایت مرجع خود را مشخص کنند .