رشد مصرف برق در خوزستان

مدير دفتر بازار برق شركت برق منطقه اي خوزستان جزئيات رشد مصرف شبكه برق استان در مردادماه سال جاري را تشريح كرد.

به گزارش برقآب، موضوع اصلی این گزارش ، تشریح جزئیات رشد مصرف شبکه برق در استان خوزستان در مردادماه سال جاری است. برای پوشش دادن به این موضوع اصلی، چهار موضوع فرعی را می توان در نظر گرفت.

۱) رشد تولید برق در خوزستان در ماه گذشته: در این قسمت می توان به رشد تولید برق در ماه گذشته در خوزستان اشاره کرد. طبق گزارش، تولید برق در ماه گذشته نسبت به سال قبل ۲۴ درصد افزایش داشته است. همچنین مقدار کل تولید برق در پنج ماهه سال جاری نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد رشد داشته است.

۲) تقسیم بندی تولید برق بر اساس نیروگاه ها: در این بخش می توان به تقسیم بندی تولید برق در نیروگاه ها از نظر نوع انرژی مورد استفاده و بخش خصوصی و دولتی بودن آنها اشاره کرد. طبق گفته مدیر دفتر بازار برق، تقریباً ۴۶ درصد از مقدار برق تولیدی در ماه گذشته از نیروگاه های برق آبی و حدود ۱ درصد از نیروگاه های تولید پراکنده بوده است. بقیه یعنی حدود ۵۳ درصد، توسط نیروگاه های حرارتی و سیکل ترکیبی تولید شده است.

۳) توزیع تولید برق بین بخش خصوصی و دولتی: در این قسمت می توان به توزیع تولید برق بین بخش خصوصی و دولتی در ماه گذشته اشاره کرد. طبق گفته مدیر دفتر بازار برق، ۵۵ درصد از مقدار برق تولیدی در نیروگاه های حرارتی و سیکل ترکیبی توسط بخش خصوصی تولید و تحویل شده است. بقیه یعنی حدود ۴۵ درصد توسط بخش دولتی تولید و تحویل شده است.

۴) مصرف برق در خوزستان: در این بخش می توان به مصرف برق در مردادماه و پنج ماهه سال جاری در خوزستان اشاره کرد. طبق گزارش، مصرف برق در مردادماه ۲ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش داشته است. همچنین پیک مصرف در مرداد ماه ۱۴۰۲ نسبت به پیک بار مرداد ماه سال قبل ۱.۵ درصد کاهش داشته است. در پنج ماهه سال ۱۴۰۲ نیز مصرف برق نسبت به مدت مشابه در سال قبل حدود ۱.۷ درصد افزایش داشته است.

با پوشش دادن این چهار موضوع فرعی، می توان به طور جامع در مورد رشد مصرف شبکه برق در استان خوزستان در مردادماه سال جاری بحث کرد.