در نشست مدیرعامل توزیع برق با مدیرکل آموزش و پرورش سمنان:

راهکارهای آموزش و فرهنگ سازی مدیریت مصرف برق در مدارس بررسی شد

در نشست مدیرعامل شرکت توزیع برق استان با مدیرکل آموزش و پرورش سمنان، راهکارهای فرهنگ سازی مدیریت مصرف برق در مدارس بررسی شد .

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان در این نشست هم اندیشی، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و تبریک هفته معلم گفت: در راستای تفاهم نامه فی مابین، اقدامات ارزشمندی صورت پذیرفته و استمرار این مهم، اهمیت بسیاری برای موضوع آموزش راهکارهای بهینه سازی مصرف برق در بین دانش آموزان، خانواده ها و همچنین معلمان در بردارد.

سیدمحمد حسینی نژاد به اجرای طرح یاوران برق در مدارس اشاره کرد و افزود: با تداوم این طرح در مدارس و آموزش چهره به چهره روشهای صحیح استفاده از برق ، اثرگذاری شایسته ای برای دانش آموزان خواهد داشت.

وی اضافه کرد: در طی سال های گذشته ، ۱۱ مدرسه در نقاط مختلف استان مجهز به سلول های خورشیدی شده تا اقدام الگویی برای بهره مندی از انرژی خورشیدی باشد و آمادگی داریم با رفع اشکالات این دستگاه ها، موضوع نصب پانل های خورشیدی بر روی پشت بام و سقف پارکینگ مدارس، در دستور کار قرار داده شود.

حسینی نژاد با اظهار این که با افزایش یک درجه ای دمای هوا در کشور، حدود یک هزار مگاوات مصرف برق نیز افزایش پیدا می کند یادآور شد: با آغاز روزها و ماه های گرم سال، مدیریت و کنترل مصرف برق می بایست بیشتر مورد اهتمام واقع شده و به گونه ای برنامه ریزی شود تا آموزشگاه هایی که دانش آموز در آن حضور ندارد، سیستم های سرمایشی خاموش و رفتار مصرفی بیش از پیش مورد اهتمام واقع شود .

وی تصریح کرد: به منظور اتخاذ تدابیر و پیش بینی های لازم، برنامه های امتحانات دانش آموزان برای قبل از ساعت ۱۰ صبح برنامه ریزی شود تا با ساعات اوج مصرف برق فاصله داشته و مدیریت مصرف نیز درنظر گرفته شود.

در ادامه مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان این که اعتقاد داریم آموزش و پرورش یعنی همه جامعه، گفت: استان سمنان دارای ۱۳۰ هزار دانش آموز، یک هزار و ۲۰۰ مدرسه، پنج هزار و ۶۰۰ کلاس درس و ۱۰ هزار معلم است که همه اینها به صورت مویرگی و شبکه ای به کلیه خانواده ها متصل هستند.

محمد دستورانی با عنوان این که عناصر اصل تعلیم و تربیت؛ دانش آموزان، معلمان، والدین و خانواده دانش آموزان هستند اظهار کرد : هر چه آموزش و پرورش فاصله خود را با سایر دستگاه ها و مردم کمتر کند، قطعاً به توفیقات بیشتری نایل خواهد شد .

وی با اشاره به این که در منظومه تعلیم و تربیت، ارتباط با کلیه دستگاه های اجرایی یک ارتباط منطقی و لازم است که باید وجود داشته باشد تصریح کرد: یک دانش آموز علاوه بر این که باید سواد خواندن، نوشتن و حساب کردن را دارد، می باید سواد انرژی، سواد عاطفی، بصری، رسانه ای، تحلیلی و سواد زیستی هم داشته باشد.

دستورانی خاطر نشان کرد: طرح یاوران برق را می توان در سال تحصیلی پیش رو برای مصرف بهینه و فرهنگ سازی برای مقاطع پیش دبستانی و ابتدائی اجرایی کرد.

وی با اظهار این که آمادگی داریم تا از ظرفیت شبکه شاد برای فرهنگ سازی با هدف مصرف بهینه استفاده شود گفت: برای زمان برگزاری امتحانات می بایست به یک اقدام مشترک برسیم تا امتحانات در هوای خنک ابتدای صبح برنامه ریزی شود.

یادآور می شود: در این نشست رشیدی، معاون آموزش، هادی پور، رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش و همتی، مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان حضور داشتند.