ذخیره سد زاینده‌رود به ۱۳۵ میلیون مترمکعب رسید

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اصفهان، دکتر سید مجتبی موسوی نایینی افزود: ورودی به سد زاینده رود از ابتدای سال آبی تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 25 درصد افزایش دارد و نسبت به مدت مشابه بلند مدت 43 درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: حجم آب خروجی از این سد مخزنی از ابتدای سال آبی تاکنون ۶۹.۲ میلیون مترمکعب است در حالی که در مدت مشابه سال گذشته ۷۴.۲۳ میلیون مترمکعب و در مشابه بلندمدت یک صد و ۳۰ میلیون مترمکعب بوده است.

موسوی نایینی با اشاره به اینکه خروجی از سد زاینده رود امسال نسبت به سال گذشته هفت درصد کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: خروجی سد در مقایسه با مدت مشابه بلند مدت ۴۷ درصد کاهش نشان دارد.

وی با بیان اینکه ذخیره سد زاینده رود در سال گذشته چنین روزی ۱۷۷.۲۳ میلیون مترمکعب و در بلند مدت مشابه ۶۴۰.۹۷ میلیون مترمکعب بوده است، خاطرنشان کرد: ذخیره فعلی سد زاینده رود در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد و نسبت به بلند مدت ۷۹ درصد کاهش دارد.

  مدیر بهره‌برداری و نگهداری از سد و نیروگاههای زاینده‌رود و کوهرنگ با بیان اینکه ۱۱ درصد از ظرفیت سد زاینده رود هم اکنون پر می باشد، اضافه کرد: در حال حاضر ۸۹ درصد سد خالی است.

موسوی نایینی بر مدیریت مصرف در همه بخش‌ها اعم از شرب و بهداشت و صنعت تاکید کرد.

سد زاینده رود با ظرفیت اسمی یک میلیارد و ۲۳۹ میلیون مترمکعب به عنوان یکی از اصلی‌ترین سدهای مرکز کشور و تأمین کننده آب آشامیدنی، محیط زیست، کشاورزی و صنعت در منطقه مرکزی ایران است. این سد  دو قوسی شکل که سال ۱۳۴۹ به بهره‌برداری رسید در ۱۱۰ کیلومتری غرب اصفهان در شهرستان چادگان قرار دارد.