تکمیل احداث مخزن ۲۵۰ مترمکعبی روستای کلهرود

عملیات احداث مخزن بتنی 250 مترمکعبی روستای کلهرود که از اول شهریور ماه سال 1402 آغاز شده بود، در اردیبهشت ماه جاری به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آبفا استان اصفهان؛ مدیرعامل آبفای استان اصفهان با بیان اینکه با در مدار قرار گرفتن این مخزن، آب شرب بیش از ۲ هزار نفر از روستائیان منطقه کلهرود به صورت پایدار تامین می شود، اظهار داشت: با اجرای این پروژه آب شرب ساکنان روستاهای کلهرود محله قلعه، سر بیشه و تکلر با فشار یکسان تامین می شود، این در حالیست که قبل از اجرای این پروژه مردم این منطقه بعضا با افت فشار آب مواجه می شدند.
حسین اکبریان هدف از اجرای این پروژه را افزایش حجم ذخیره این مخزن عنوان و اعلام کرد: حجم محدود مخزن قبلی ۱۵۰ متر مکعبی روستای کلهرود که به دلیل گذر زمان فرسوده هم شده بود، در برخی از فصول سال باعث سرریزشدن آن می گردید که منجر به هدر رفت آب می شد.
وی افزود: عملیات احداث مخزن بتنی زمینی ۲۵۰ متر مکعبی کلهرود هزینه ای بالغ بر ۳ میلیارد تومان به همراه داشت که از محل اعتبارات عمرانی تامین شد.
مدیرعامل آبفای استان اصفهان به نوسازی شبکه آب روستای کلهرود در سال های اخیر پرداخت و تصریح کرد: در سه سال گذشته بیش از هشت کیلومتر از شبکه روستایی کلهرود اصلاح و بازسازی شد چرا که قطر شبکه توزیع آب روستای کلهرود ۵۰ میلیمتر بود که موجب رسوب گیری جدار شبکه و به دنبال آن افت فشار آب می شد.
اکبریان خاطر نشان ساخت: با اصلاح شبکه توزیع آب شرب روستای کلهرود قطر لوله ها به ۹۰ ، ۱۱۰ و ۱۶۰ میلیمتر افزایش یافت که به صورت ثقلی آب از شبکه به مخزن منتقل می شود و آب شرب روستای کلهرود ازیک رشته قنات با دبی سه لیتر در ثانیه تامین می شود.