چالش‌ کمبود آب در بوشهر : عواقب و راهکارها

با توجه به تعییرات اقلیمی (افزایش دما از یک سو و کاهش بارش ها از سوی دیگر ) و متناظر با کم یابی آب‌ شیرین ودر تناسب با آن چالش‌هایی جدی واساسی برای مردم شکل می‌گیرد و عواقب جدی آن زندگی بشر را تحت تاثیر و تهدید اساسی قرار خواهد داد.

به گزارش برقآب، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه آب مایه حیات است، گفت: با توجه به تعییرات اقلیمی (افزایش دما از یک سو و کاهش بارش ها از سوی دیگر ) و متناظر با کم یابی آب‌ شیرین و در تناسب با آن چالش‌هایی جدی واساسی برای مردم شکل می‌گیرد و عواقب جدی آن زندگی بشر را تحت تاثیر و تهدید اساسی قرار خواهد داد.
وی با اشاره به اینکه سرانه مصرف آب شرب در سطح استان از میانگین کشوری بسیار بیشتر است، تصریح کرد: منابع آب شرب در استان بوشهر محدود است و ما با چالش‌ کمبود آب در استان بوشهر رو به رو خواهیم بود. تنها راه، مصرف بهینه و صحیح توسط شهروندان می باشد.

عالی با تاکید بر اینکه آبفا مسئول تامین آب خانه باغ‌ها و گلخانه ها ودامهای سنگین نیست، تصریح کرد: امسال برخورد با انشعابات غیر مجاز به عنوان یکی از اولویت‌های مهم و جدی شرکت آبفا استان بوشهر در دستور کار قرار گرفته است و تاکنون نیز اقدامات موثری در شناسایی انشعابات غیر مجاز با مصرف بالا صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه ۹۰درصد مشترکین آب در این استان بخش خانگی است، افزود: بر اساس بررسی به عمل آمده ۲۰درصد از هدر رفت آب مربوط به انشعابات یا مصارف غیر مجاز می‌باشد و با برنامه ریزی صورت گرفته با همکاری دستگاه‌های نظارتی با قاطعیت انشعابات غیر مجاز را جمع آوری خواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد: روزانه حدود ۴۵۰ هزار متر مکعب آب در استان بوشهر توزیع می شود.