تفاوت cip فرودگاهی و vip در چیست؟

عبارت vip برای خدماتی که به صورت ویژه برای افرادی با مقام و جایگاه خاص ارائه می گردند، بکار گرفته می شود. در کنار این نوع خدمات، خدمات دیگری به نام cip هم وجود دارد که عموما افرادی که در زمینه تجارت سرشناس هستند، از آن استفاده می کنند. از زمانی که هواپیما اختراع شد […]

عبارت vip برای خدماتی که به صورت ویژه برای افرادی با مقام و جایگاه خاص ارائه می گردند، بکار گرفته می شود. در کنار این نوع خدمات، خدمات دیگری به نام cip هم وجود دارد که عموما افرادی که در زمینه تجارت سرشناس هستند، از آن استفاده می کنند.
از زمانی که هواپیما اختراع شد و بعد از آن به ایران ورود کرد شرکت های هواپیمایی متعددی برای ارائه خدمات پروازی فعالیت خود را آغاز کردند. ایران ایرلاین از قدیمی ترین شرکت های هواپیمایی است و فرودگاه امام خمینی و مهرآباد مدت زیادی است که در این زمینه فعالیت می کنند. هدف ما در این مقاله بررسی تفاوت cip فرودگاهی و vip و جزئیات مربوط به آنها می باشد. در ادامه این خدمات پروازی را به همراه ویژگی هایی که دارند بررسی می کنیم.

بررسی خدمات vip در هواپیما

عمدتا استفاده از خدمات پروازی vip برای افرادی که در کشور از جایگاه ویژه ای برخوردارند به طور مثال سیاستمداران و یا هنرمندانی که افراد شناخته شده ای در کشور هستند انجام می شود. تمامی آیتم و آپشن های این نوع پرواز ها با امکانات و شرایط خاص و ویژه‌ای طراحی می گردند.

ارائه خدمات vip  فرودگاهی برای مسئولان کشور، سیاستمداران، هنرپیشه های مطرح، ورزشکاران، فعالین اقتصادی، سفیران، شخص رئیس جمهور، وزیران و… انجام می شود.

بررسی خدمات cip در هواپیما

Cipیکی دیگر از دسته بندی های مربوط به خدمات پروازی است و به طور معمول برای افراد سرشناس ارائه می گردد. این خدمات تشریفات اختصاصی و مهمی را به مشتریان خود ارائه می کنند.

برخی از خدمات cip فرودگاهی شامل اجرای تشریفات به خصوص برای دریافت کارت پرواز،  پذیرایی ویژه در سالن فرودگاه، انجام بازرسی اختصاصی، ترانسفر فرودگاهی تا پای پلکان هواپیما، پذیرایی با وعده های غذایی مورد علاقه مهمان و… می باشند. اشخاص فعال در حوزه اقتصاد، روسای کارنجات، پست های مهم و بالای اداری و… از این نوع خدمات پروازی استفاده می کنند. در ادامه به توضیح در رابطه با  تفاوت cip فرودگاهی و vip می پردازیم.

 

تفاوت-cip-فرودگاهی-و-vip-در-چیست؟

خدمات cip فرودگاهی.

 

 بررسی تفاوت cip فرودگاهی و vip

به طور کلی سرویس هایی که برای خدمات  cip و vip پروازی ارائه می گردند در بسیاری از جهات کاملا مشابه یکدیگرند. اما در پرواز های   cipخدماتی از قبیل همراهی محافظ شخصی، کنترل و وجود دوربین های نظارتی و جایگاه اختصاصی برای افراد وجود ندارد.

همانطور که گفتیم سرویس هایvip   برای اشخاصی که پست های دولتی دارند و یا مقام و جایگاه امنیتی مهمی در کشور دارند، ارائه می گردد. به همین دلیل تمامی خدمات امنیتی در این نوع سرویس پروازی وجود دارد. این نکته را هم در نظر داشته باشید که افراد عادی با پرداخت هزینه بیشتر هم نمی توانند از این نوع سرویس بهره مند شوند و این موضوع دیگر تفاوت فرودگاهی و vip می باشد. همه افراد با پرداخت هزینه های مربوط به سرویس  cip  فرودگاهی می توانند از خدمات این سرویس استفاده کنند.

نرخ پروازهای vip  و cip و نحوه پرداخت آن یکی دیگر از تفاوت های میان این دو نوع خدمات فرودگاهی است. عموما هزینه های مربوط به پروازهای vip توسط سازمان و شرکت های ذیربط پرداخت می شود و هزینه ای از مسافر دریافت نمی گردد. این نحوه پرداخت در سرویس های cip متفاوت بوده و هزینه پرواز بر عهده مسافر می باشد.

تفاوت cip فرودگاهی و vip در نوع سرویس هایی است که برای مسافران خود در نظر می گیرند. برای مثال یکی از تفاوت های میان این دو نوع خدمات مربوط به سرویس های امنیتی است. در واقع پروازهای vip از تمامی تجهیزات و امکانات مربوط به امنیت مسافرین برخوردار هستند.

 

 

تفاوت-cip-فرودگاهی-و-vip-در-چیست؟

بررسی تفاوت cip فرودگاهی و vip.

 

 

کدام فرودگاه ها خدمات cip ارائه می دهند؟

فرودگاه بین المللی مهرآباد، فرودگاه بین المللی جزیره کیش، فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد، فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز، فرودگاه بین المللی تبریز و فرودگاه امام خمینی در ایران ارائه کننده خدمات پرواز به صورت vip و cip هستند.

خدمات cip فرودگاه بین المللی مهرآباد: این فرودگاه بین المللی دارای سالن مجهز و اختصاصی برای مسافران cip بوده و تمامی تشریفات و اقدامات پروازی آن با برنامه ویژه ای اجرا می شود. فضای مدرن و کیفیت عالی تشریفات باعث شده تا مسافران زیادی این فرودگاه بین المللی را برای دریافت خدمات cip فرودگاهی انتخاب نمایند.

خدمات CIP فرودگاه بین المللی جزیره کیش: این فرودگاه به دلیل ارائه بهترین کیفیت پروازی سومین فرودگاه پر رفت و آمد کشور بعد از فرودگاه تهران و مشهد معرفی می شود. سالن cip اختصاصی با ارائه خدمات ویژه از مشخصات این فرودگاه است. بسیاری از مدیران و اشخاص دارای مقام کشور این فرودگاه را برای پرواز cip انتخاب می کنند.

خدمات CIP فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد: این فرودگاه هم مانند دو فرودگاهی که در قسمت قبل معرفی کردیم دارای سالن تخصصی cip است. بسیاری از مسافران داخلی و خارجی با پرداخت هزینه های لازم از خدمات   cipاین فرودگاه استفاده می کنند. همچنین بسیاری از افرادی که مقام و رتبه بالایی در کشور دارند هم این فرودگاه بین المللی را انتخاب می نمایند. تفاوت cip فرودگاهی و vip در نحوه پرداخت هزینه و رتبه و مقام مسافران می باشد. به این ترتیب همه افراد نمی توانند از سرویس های  vip استفاده نمایند اما دریافت خدمات cip تنها با پرداخت هزینه های مربوطه امکان پذیر می باشد.

 

تفاوت-cip-فرودگاهی-و-vip-در-چیست؟

معرفی فرودگاه هایی که خدمات cip ارائه می دهند.

 

خدمات CIP فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز: cip فرودگاهی این فرودگاه بین المللی هم خدمات اختصاصی منحصر به فردی مانند، ترانسفر با لوکس ترین خودروها تا پای پرواز، ارائه بهترین خدمات اولیه، دریافت چمدان و مدارک و انجام پروسه پرواز را شامل می شود.

خدمات CIP فرودگاه بین المللی تبریز: فرودگاه بین المللی تبریز هم رتبه بالایی در ارائه خدمات cip پروازی دارد. هر ساله مسافران ایرانی و خارجی زیادی این فرودگاه را برای سفرهای پروازی خود انتخاب می کنند.

خدمات cip فرودگاه بین المللی امام خمینی: در این فرودگاه خدمات منحصر به فرد و اختصاصی ارائه می شود و این فرودگاه  به ارائه خدمات فرودگاهی به صورت cip و vip می پردازد. یکی از خدمات اختصاصی که در این فرودگاه ارائه می شود دریافت کارت پرواز و همراهی پرسنل در مسیر انجام امور پروازی است. در ادامه امکانات اختصاصی این فرودگاه را در سرویس های cip  و vip پروازی عنوان می کنیم.

  • اینترنت پرسرعت
  • سرو مواد غذایی و نوشیدنی های مختلف
  • محل اقامت اختصاصی
  • باجه بانکی مخصوص
  • سالن ملاقات خصوصی با ظرفیت ۱۰ تا ۱۵ نفر
  • پارکینگ
  • ارائه خدمات اختصاصی به افرادی با ناتوانی جسمی
  • ارائه خدمات نگهداری از حیوانات
  • پذیرایی از همراهان مسافران

سخن پایانی

در این مقاله تفاوت cip فرودگاهی و vip را بررسی کردیم و فرودگاه هایی که این خدمات را ارائه می دهند معرفی نمودیم. شما می توانید با مراجعه به وب سایت بوکینگ اطلاعات لازم و هزینه های سفر با خدمات cip پروازی را مشاهده کنید.

 

 

تفاوت-cip-فرودگاهی-و-vip-در-چیست؟

تفاوت cip فرودگاهی و vip