مدیرکل حقوقی شرکت مدیریت منابع آب ایران در دومین روز از نشست حقوق آب در کردستان:

تصرف در حریم و بستر رودخانه‌ها تخلف است

در دومین روز از نشست حقوق آب دکتر زمانی گفت: ادارات و شرکت‌های دولتی و خصوصی قبل از هر گونه اقدامی در خصوص بستر و حریم رودخانه‌ها، از شرکت‌های آب منطقه‌ای استعلام بگیرند.

به گزارش برقاب؛ به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای کردستان هرگونه تصرف در حریم و بستر رودخانه‌ها تخلف است.

 مدیر کل دفتر حقوقی شرکت مدیریت منابع آب ایران، در این نشست بر حاکمیتی بودن رودخانه‌ها و حرایم آن تأکید کرد و گفت: بر اساس قانون توزیع عادلانه آب، هرگونه دخل و تصرف در رودخانه و حریم آن خلاف بوده و با افراد سودجو برخورد قانونی خواهد شد.

وی حریم را حق قانونی جمهوری اسلامی دانست و افزود: موضوع “سرتاسری حریم رودخانه‌ها” همواره از طریق رسانه‌ها به اطلاع عموم مردم و ساکنین محلی رسیده و یک ماه فرصت به افراد داده شده تا با در دست داشتن هرگونه اسنادی به شرکت‌های آب منطقه‌ای مراجعه نمایند تا بررسی‌های لازم به عمل آید .

دکتر زمانی با اشاره به اینکه حریم و بستر براساس قانون تعریف و تعیین گردیده، تصریح کرد: ادارات، شرکت‌ها و بانک‌ها و سایر موسسات دولتی و غیردولتی قبل از هرگونه اقدامی در بستر رودخانه‌ها، از شرکت‌های آب منطقه‌ای استعلام لازم را بگیرند.

در ادامه نشست ضمن برگزاری برنامه پرسش و پاسخ، اعضا به بیان ابهامات و دغدغه‌های خود پرداخته و موارد مطروحه بررسی کارشناسی، گردید.