مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد مطرح کرد

تشکیل بازار آب در مسیر توسعه مشارکت مردمی در حوزه آب

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد از ایجاد و عملیاتی کردن بازار آب و تشکل آب بران و مدیریت آب توسط جوامع محلی در سال جدید براساس شعار جهش تولید با مشارکت مردم خبر داد

تشکیل بازار آب در مسیر توسعه مشارکت مردمی در حوزه آب

به گزارش برقاب، پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، “جواد محجوبی” گفت: تاکید ما بر این است که در سال جدید با توجه به شعار جهش تولید با مشارکت مردم، طرح‌های مردمی سازی در حوزه آب مانند تشکل آب بران و مدیریت آب به دست جوامع محلی در دستورکار قرار گیرد.
وی با بیان اینکه پیشران اصلی توسعه و تولید، آب است، افزود: در سال گذشته تمام مواردی که می توان با مشارکت مردم و آب منطقه ای انجام شود از سوی این شرکت استخراج شده و در سال ۱۴۰۳ اجرایی می شود.
محجوبی یکی از موضوعات مهم در بحث مردمی سازی و مشارکت مردمی در حوزه  آب را بازار آب دانست و گفت: کارگزار بازار آب علاوه بر مبادله و پذیرش آب باید در بحث توسعه اجتماعی با مشارکت های مردمی، افزایش سواد آبی جامعه و بهره‌وری آب هم فعالیت جدی داشته باشد.
رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه‌ای یزد به بارش های خوب این استان اشاره و ابراز کرد: میزان بارش ها نسبت به طولانی مدت ۱۰.۲ درصد افزایش و نسبت به سال گذشته ۱۱.۶ درصد کاهش داشته است.
وی با بیان اینکه اجرای بند ع تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ در استان یزد در حال اجرا است، گفت: در جلسات تخصصی شرکت و بر اساس آخرین بخشنامه های مرتبط بازنگری مجدد صنایع مشمول این قانون در دستور کار قرار گرفته است‌.