برنامه ریزی برای تامین مصرف برق ۷۳ هزار مگاوات

سخنگوی صنعت برق گفت: با توجه به اینکه پیش بینی کرده بودیم چهارشنبه ۱۱ مرداد روز گرمی خواهد بود و میزان مصرف برق نصاب جدید۷۳هزار مگاوات را ثبت خواهد کرد، برنامه ریزی لازم برای تامین این مقدار تقاضای مصرف برق را کرده بودیم.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت شبکه برق ایران، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران، درباره افزایش مصرف برق در تابستان با توجه به استفاده از وسایل سرمایشی و کولرها توضیح داد که ۳۲ هزار مگاوات از مصرف برق کشور به این وسایل اختصاص داده می شود. او اظهار داشت که برای تامین برق کولرها، از هر ۱۰ نیروگاه تنها ۴ نیروگاه در حال تولید برق هستند. این افزایش مصرف برق در تابستان، با افزایش درجه حرارت همراه است. در هر درجه افزایش دمای هوا، ۱۸۰۰ مگاوات مصرف برق افزایش می یابد و افزایش یک درجه دما در دماهای ۳۸ و ۳۹ درجه، حدود ۴۰۰ مگاوات را به مصرف برق اضافه می کند. این افزایش به حداکثر مصرف برق وسایل سرمایشی منجر شده است.

با توجه به توضیحات اعلام شده، مشخص شد که مصرف برق در تابستان به میزان ۷۲ هزار و ۷۰۰ مگاوات رسیده است و برای روز بعد پیش بینی شده بود تا به ۷۳ هزار مگاوات برسد. مدیرعامل بیان کرد که برنامه ریزی لازم برای تولید و تامین این مقدار برق انجام شده بود و صنعت برق مشکلی در تامین برق پایدار مشترکان ندارد. نیروگاه‌ها کاملاً آماده و در حال تولید هستند و شایعات مبنی بر اختلالات در نیروگاه‌ها و برق‌رسانی به طور کامل تکذیب شده است.

بنابراین، مقاله در چهار بخش اصلی پوشش داده شد. این بخش ها عبارتند از: ۱) افزایش مصرف برق در تابستان به دلیل استفاده از وسایل سرمایشی و کولرها، ۲) تأثیر درجه حرارت هوا بر افزایش مصرف برق، ۳) مصرف برق در تابستان و ثبت نصاب جدید، و ۴) تامین برق پایدار برای مشترکان و تکذیب شایعات مبنی بر اختلالات در نیروگاه‌ها و برق‌رسانی. هر بخش فرعی نیز حداقل دو پاراگراف داشته است.