با حضور مدیرکل امور اداری و پشتیبانی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، دهمین نشست کارگروه رفاهی انگیزشی در مشهد برگزار شد

دهمین نشست کارگروه رفاهی انگیزشی با حضور مدیرکل امور اداری و پشتیبانی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و مدیران حوزه پشتیبانی شرکت های آبفای  کشور به میزبانی مشهد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی آبفا مشهد، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد در این نشست با تأکید بر اهمیت حوزه پشتیبانی، این امور را یکی از پر دغدغه ترین و پر مشغله ترین حوزه های شرکت های آبفا بر شمرد و اظهار کرد: با توجه به ارتباط مستقیم نیروی انسانی هر شرکت با امور پشتیبانی، سطح توقعات و انتظارات از آن بسیار بالاست که همین موضوع وظیفه همکاران امور مذکور را سنگین تر می کند. مهندس حسین اسماعیلیان فعالیت کارگروه رفاهی انگیزشی را نیز به دلیل ارتباط مستقیم با نیروی انسانی و به تبع آن بازدهی و عملکرد سیستم، بسیار مهم دانست و افزود: بایستی نقاط ضعف و قوت فعالیت های کارگروه مذکور مورد بررسی دقیق قرار بگیرد و با تأکید بر نقاط قوت در جهت رفع نقاط ضعف نیز اقدام شود. وی گفت: هم اکنون کمبود نیروی انسانی و تکنسین های متخصص؛ به عنوان چالشی در حوزه منابع انسانی مطرح می شود که استفاده از نیروهای متخصص بازنشسته می تواند یکی از راه های برون رفت از این مسئله باشد. مهندس اسماعیلیان همچنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرکت آبفای مشهد با همکاری حوزه های مختلف از جمله امور پشتیبانی، به عنوان یکی از شرکت های پیشرو در حوزه هوشمند سازی شناخته می شود به گونه ای که از یک پذیرش ساده همکاران برای مجموعه های ورزشی تا ارائه مهم ترین خدمات آب و فاضلاب به شهروندان و نیز نظارت و پایش این خدمات به صورت الکترونیکی و هوشمند صورت می پذیرد.

مدیرکل امور اداری و پشتیبانی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز در دهمین نشست کارگروه رفاهی انگیزشی، هدف از ایجاد این کارگروه را انجام اقدامات مثمر ثمر در جهت افزایش مسائل رفاهی همکاران بیان کرد و گفت: در راستای همین موضوع تاکنون اقدامات مهمی صورت گرفته که می توان به برگزاری جشنواره پشتیبان آب اشاره نمود. مهندس مظفریان ادامه داد: جشنواره مذکور با هدف استفاده از تجارب همکاران امور پشتیبانی در سراسر کشور برگزار شد و طی آن بیش از ۷۵۰ تجربه و فعالیت علمی به این جشنواره ارسال شد که منتج به چاپ یک جلد کتاب با موضوع تجارب و فعالیت های صورت گرفته در حوزه های پشتیبانی شرکت های آب و فاضلاب سراسر کشور گردید. وی طراحی تیم های ارزیابی و شاخص سازی جهت بررسی تمامی فعالیت های حوزه امور پشتیبانی را دیگر اقدام مهم کارگروه رفاهی انگیزشی دانست که بر این اساس؛ تیم های ارزیابی با مراجعه به امورهای پشتیبانی در سطح کشور، به بررسی فعالیت های صورت گرفته بر اساس شاخص ها می پردازند.  مهندس مظفریان همچنین تأکید کرد: با انجام اقدامات مدون از جمله تبدیل دستورالعمل های متنوع رفاهی و انگیزشی به یک کتاب مرجع الکترونیکی به دنبال ارتقا و پررنگ نمودن نقش و جایگاه حوزه پشتیبانی هستیم چراکه معتقدیم هرچه این حوزه تقویت شود به طوریکه بتواند با ایده ها و فعالیت های بهتر و جدیدتر اقدام نماید، در پیشبرد اهداف شرکت های آب و فاضلاب بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

گفتنی است در بخش پایانی این نشست، گزارشی از چگونگی اقدامات و خدمات امورهای پشتیبانی در شرایط کرونا به همکاران و مهمانان و نیز سایر اقدامات مربوطه توسط مدیران امور پشتیبانی شرکت های آب و فاضلاب حاضر درجلسه ارائه شد و حاضران به بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل مختلف کاری پرداختند.