بازدید از امور دیسپاچینگ و فوریت های برق شرکت برق مازندران

به گزارش برقآب منصور زارعی کیاپی و علی بابایی کارنامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حضور در شرکت توزیع نیروی برق مازندران ضمن بازدید از امور دیسپاچینگ و فوریت های برق با مهندس حسینی کارنامی سرپرست این شرکت دیدار و گفتگو کردند. روند خاموشی های احتمالی ناشی از کمبود تولید؛ اقدامات مدیریت مصرف در سطح […]

به گزارش برقآب منصور زارعی کیاپی و علی بابایی کارنامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حضور در شرکت توزیع نیروی برق مازندران ضمن بازدید از امور دیسپاچینگ و فوریت های برق با مهندس حسینی کارنامی سرپرست این شرکت دیدار و گفتگو کردند.

روند خاموشی های احتمالی ناشی از کمبود تولید؛ اقدامات مدیریت مصرف در سطح امورهای ۱۸ گانه و چالش های توزیع برق مازندران در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مهندس حسینی کارنامی در این دیدار با بیان اینکه تمامی تلاش های صورت گرفته در توزیع برق مازندران در جهت تامین و ارائه برق مطمئن و پایدار است گفت با توجه به مشکلات ناشی از کمبود تولید ستاد مدیریت پیک بار ۱۴۰۰ در این شرکت تشکیل و روزانه کارگروه های اجرایی موارد مرتبط به مدیریت مصرف و عبور از پیک بار را در تابستان جاری رصد می کنند

وی با اشاره به بازدید ۲۶ اکیپ بصورت روزانه از ۵۰۶ دستگاه اجرایی ؛دانشگاه ها ؛مجتمع های تفریحی و اصناف در جهت مدیریت بهینه مصرف برق گفت : تاکنون برق ۳۵ دستگاه اجرایی و بانک ها در شهرستان های این استان بدلیل عدم رعایت الگوی مصرف قطع شده است.

سرپرست شرکت توزیع برق مازندران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه  استفاده و بکارگیری غیرمجاز ازدستگاه‌های ماینر برای استخراج رمزارز ظرف یک سال اخیر خساراتی را به شبکه توزیع استان وارد کرده است گفت :کاهش نزولات آسمانی در سال ۱۳۹۹ و فروردین و اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ عاملی موثر در کاهش تولید نیروگاه های برق آبی کشور است و در سال جاری با توجه به بارندگی های اندک و گرمای زودرس هوا و همچنین تغییر معادلات ناشی از شیوع بیماری کرونا میزان مصرف برق، شیب افزایشی به خود گرفته  که این مساله با توجه به ایجاد محدودیت تولید در نیروگاه های برق آبی، نگران کننده است.

وی با بیان این که در تابستان جاری برای اطمینان از تامین برق استان در ساعات اوج بار نیازمندکاهش در مصرف برق در ساعات هستیم از تدوین و انتشار جداول خاموشی های احتمالی در سایت این شرکت برای اطلاع عموم از قطعی برق احتمالی خبر داد.

وی همچنین به تماس های بیشمار مردم با مرکز فوریت های برق در زمان خاموشی ها اشاره و خاطر نشان کرد:

 پایش نحوه پاسخگویی و بررسی روند اقدامات اکیپ های عملیاتی امورهای ۱۸ گانه بطور روزانه علاوه بر کنترل متمرکز خاموشی ها تحلیل و بررسی می شود.

وی در پایان با تشکر از پیگیری نمایندگان حوزه انتخابیه شهرستانهای ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت ترویج بیش از پیش مدیریت مصرف در همه آحاد جامعه در جهت جلوگیری از هرگونه خاموشی احتمالی تاکید کرد .

جدول زمانبندی خاموشی احتمالی و مدیریت اضطراری مصرف برق در تاریخ ۱۶ و ۱۷ تیرماه ۱۴۰۰

بنا به اعلام شرکت توانیر به دلیل افزایش دما و به تبع آن افزایش مصرف برق در تمام بخش‌های مصرف و همچنین کاهش نزولات آسمانی و کم شدن میزان تولید نیروگاه‌های برق -آبی کشور. خاموشی‌های پراکنده در برخی از مناطق اعمال خواهد شد.

 ضمنا با توجه به اینکه مدیریت مصرف برق در سطح کشور به صورت سراسری از مرکز کنترل برق کشور اعلام می‌گردد، لذا به منظور پایداری شبکه، بنا به دستور مرکز کنترل، در برخی از نقاط شهر و روستا خاموشی‌های احتمالی و موردی  به مدت۱۲۰ دقیقه اعمال خواهد گردید که مطابق  برنامه زمانبندی برای اطلاع شهروندان محترم اعلام می‌گردد.

* تکرار آدرس ها به منزله خاموشی احتمالی در صورت عبور از سقف پیک مصرف می باشد .

*هرگونه خاموشی های دیگر خارج از این برنامه بدلیل اتفاقات و رخ داد لحظه ای در شبکه حادث می گردد و مشترکین محترم می توانند آن را به اتفاقات شبکه امورها به شماره ۱۲۱ اطلاع دهند.

*پیشنهاد می گردد در زمان قطع برق لوازم برقی خود را از مدار خارج نمایید .

*با مصرف بهینه برق در ساعات ۱۲ تا ۱۸ در کاهش خاموشی ها همراهی نمایید .