معاون منابع انساني شركت توزيع نيروي برق استان اردبيل تشريح كرد:

اقدامات معاونت منابع انسانی در اجرای بند “د” تبصره ۲۰ قانون بودجه سالجاری و آزمون تغییر حالت اشتغال به کار

معاون منابع انساني شركت توزيع نيروي برق استان اردبيل اقدامات انجام شده در اجراي بند "د" تبصره 20 قانون بودجه سالجاري و آزمون تغيير حالت اشتغال به كار را تشريح كرد.

مهرداد سلیمی گفت:بر اساس بند “د” تبصره ۲۰ قانون بودجه ۱۴۰۰ و بخشنامه های ارسالی از شرکت توانیر ، اقدامات لازم در خصوص تبدیل وضعیت استخدامی کلیه کارکنان مشمول ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران شاغل در حال انجام است.

وی گفت:بر اساس این قانون کلیه کارکنانی که  در شرکت های پیمانکاری طرف قرارداد با شرکت توزیع برق استان ،فعالیت های امور جاری شرکت را به صورت تمام وقت و مستمر تا قبل از تاریخ ۲۷ اسفند سال ۹۹با پرداخت حق بیمه توسط شرکت پیمانکاری انجام می داده اند ،تبدیل وضعیت خواهند شد.

معاون منابع انسانی شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل افزود: در همین راستا ضمن برگزاری جلسات متعدد و بررسی سوابق بیمه، گواهی های ایثارگری ارائه شده نیز از مراجع ذیصلاح استعلام شد.

سلیمی اعلام کرد : بر اساس این قانون ،۷۹ نفر  پس از بررسی  کمیته سرمایه انسانی شرکت و تائید درهیئت مدیره مشمول تبدیل وضعیت شده اند که اسامی و مدارک آن ها به مجمع عمومی شرکت توانیر ارسال شده و تائیدهای مربوط نیز اخذ شده است.

وی گفت  :در حال حاضر پرونده مشمولین در حال طی فرآِیند گزینش می باشد و به موازات فرآیند گزینش ،انجام معاینات پزشکی ،اخذ  گواهی عدم سوء پیشینه و تعیین حقوق و دستمزد ذینفعان نیز انجام شده و پس از اعلام نظر هسته گزینش و سایر موارد نسبت به صدور احکام کارگزینی اقدام خواهد شد.

معاون منابع انسانی شرکت در خصوص اقدامات انجام شده در اجرای آزمون تغییر حالت اشتغال به کار نیز گفت:در سال جاری در راستای اجرای سیاست های شایسته گزینی و تامین نیروی انسانی با رعایت عدالت استخدامی، مجوز استخدام ۹ نفر از طریق فرآیند آزمون تغییر حالت اشتغال توسط مجمع عمومی صادر شد.

سلیمی افزود:این آزمون به صورت متمرکز در سطح کشور در اردیبهشت ماه سالجاری بین کارکنان طرف قرارداد با شرکت های پیمانکار که وظایف و فعالیت های مستمر شرکت توزیع نیروی برق استان را با حداقل ۵ سال سابقه و دارا بودن شرایط احراز انجام میدادند، انجام شد .

وی اظهار داشت :پس از اعلام نتایج  آزمون کتبی و تطبیق مدارک داوطلبان حائز حد نصاب آزمون کتبی ،آزمون تخصصی (مصاحبه ) با حضور نماینده شرکت توانیر، طی ۵ روز انجام و نمرات مصاحبه به همراه امتیازات خاص جهت محاسبه امتیاز نهایی به شرکت توانیر ارسال شد.

معاون منابع انسانی شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با بیان اینکه پس از اعلام نتایج نهایی قبول شدگان آزمون و بررسی و رسیدگی به  ابهامات و شکایات داوطلبان در کارگروه ،گزارش خلاصه عملکرد کارگروه به همراه صورتجلسه و بدون تغییر در نتیجه آزمون به شرکت توانیر ارسال و مورد تائید شرکت توانیر قرار گرفت.

سلیمی تصریح کرد :در حال حاضر پذیرفته شدگان نهایی این آزمون نیز شامل ۳ نفر کارشناس برق ،یک نفر کارشناس خدمات مشترکین و ۵ نفر تکنسین برق ، در حال طی فرآیند گزینش ،معاینات پزشکی و اخذ عدم سوء پیشینه هستند.

وی در پایان از اقدامات کلیه کارکنان و دست اندرکاران شرکت  که در اجرای روند آزمون تغییر حالت اشتغال به کار و اجرای بند “د” تبصره ۲۰ قانون بودجه همکاری نمودند تشکر و قدردانی کرد.