با حضور رئیس‌جمهور

پروژه برق منطقه‌ای خوزستان به ارزش ۸۷ هزار میلیارد ریال افتتاح شد

با حضور رئیس‌جمهور در نیروگاه دوکوهه اندیمشک، ۸۷ هزار میلیارد ریال پروژه شرکت برق منطقه‌ای خوزستان افتتاح شد.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، محمود دشت‌بزرگ مدیرعامل این شرکت امروز (۷ اردیبهشت) در آیین افتتاح این پروژه‌ها در نیروگاه دوکوهه با ارائه گزارش به رئیس‌جمهور، بیان کرد: نیروگاه دوکوهه اندیمشک از طریق یک پست برق ۲۳۰ کیلوولت و دو خط ۲۳۰ کیلوولت دو مداره، برق سه شهر بزرگ استان را تامین می‌کند.
وی با بیان اینکه یک خط دومداره به شهر اندیمشک و یک خط دو مداره به شهرهای هفت‌تپه و شوش برق نیروگاه دوکوهه را منتقل می‌کند، افزود: تا قبل از احداث این نیروگاه نقطه ژرف ولتاژی برق خوزستان در شوش و هفت‌تپه بوده است که با احداث این نیروگاه مساله حل خواهد شد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان به رئیس‌جمهور توضیح داد: پست ۲۳۰ به ۳۳ کیلوولت اندیمشک که با سیستم Dcs اجرا شده تامین برق طرح بزرگ آبرسانی غدیر را انجام می‌دهد و این پست قدرتمند برق این پروژه را تامین می‌کند.
دشت‌بزرگ بیان کرد: پروژه‌هایی که امروز به دستور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شوند در ۱۲ شهر خوزستان هستند و در قالب این پروژه‌ها برق ۲ صنعت بزرگ استان تامین می‌شود.
وی اضافه کرد: ۶۵۰ مگاولت آمپر برق شرکت فولاد خوزستان از طریق پست ۴۰۰ به ۲۳۰ کیلوولت که امروز افتتاح می‌شود تامین می‌شود و تامین برق پروژه ngl۹۰۰ شرکت مناطق نفتخیز جنوب از طریق پست ۲۳۰ به ۳۳ کیلوولت پازنان به ظرفیت ۱۰۰ مگاولت آمپر که امروز در بهبهان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: در مجموع ۳۶ صنعت بزرگ در خوزستان وجود دارد که با پروژه‌هایی زیرساختی برق اجرا شده، هر صنعتی که تقاضای برق کند وزارت نیرو این آمادگی را دارد که ظرفیت مناسب در اختیار آنها قرار دهد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان اظهار کرد: از مجموع پروژه‌هایی که در سال ۱۴۰۱ احداث شده ۲۳۸۹ مگاولت آمپر به شبکه انتقال خوزستان اضافه شده که در طول تاریخ برق خوزستان بی‌سابقه و یک رکورد بوده است.

بر اساس این گزارش، پس از توضیحات و ارائه گزارش مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، با دستور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور،  ۸۷ هزار میلیارد ریال پروژه‌ شرکت برق منطقه‌ای خوزستان شامل ۲۷ پروژه به ظرفیت ۲۳۸۹ مگاولت آمپر در بخش پست، ۱۲۸ کیلومتر مدار خطوط انتقال برق، ۲۵ مگاوات ظرفیت نیروگاه DG و ۴.۸ مگاوار بانک خازنی به صورت همزمان از طریق ویدئو کنفرانس در پست برق سبزآب اندیمشک و نیروگاه میانرود افتتاح شدند.
از جمله این پروژه‌ها می‌توان به فاز اول ۳ پست ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت GIS کارون، خزامی و کیانشهر ۱ ( مقاوم در برابر آلودگی و گرد و غبار) و توسعه پست ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت گلستان در اهواز، فاز اول پست ۲۳۰ به ۱۳۲ و ۳۳ کیلوولت سبزآب اندیمشک و خطوط دومداره ۲۳۰ کیلوولت نیروگاه دوکوهه اندیمشک اشاره کرد.
توسعه پست ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت ذوالفقاری و شهرک صنعتی در آبادان، توسعه پست ۲۳۰ به ۱۳۲ کیلوولت هفت‌تپه اصلی و آهودشت در شوش، توسعه پست ۴۰۰ کیلوولت نیروگاه خرمشهر و احداث نیروگاه ۲۵ مگاواتی میانرود و توسعه پست ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت مدرس در دزفول نیز دیگر پروژه‌های افزایش ظرفیت زیرساخت‌های برق در خوزستان بوده که به افتتاح رسید.
بهینه‌سازی و نوسازی پست‌ها و خطوط انتقال و فوق توزیع درشبکه برق استان از جمله شوشتر، میانرود، میانکوه، عبدالخان و مارون از دیگر پروژه‌های هستند که با دستور رئیس‌جمهور به افتتاح رسیده است.
احداث پست ۴۰۰ به ۲۳۰ کیلوولت آرنا در اهواز با هدف افزایش قابلیت اطمینان تامین برق فولاد خوزستان و پست ۲۳۰ به ۳۳ کیلوولت پازنان در بهبهان برای تامین برق پروژه NGL۹۰۰ شرکت مناطق نفتخیز جنوب نیز از جمله پروژ‌هایی است که برای تامین برق بخش صنعتی به افتتاح رسیده است.
ساختمان مرکزی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان ( ساختمان امام رضا (ع)) در اهواز نیز در این مراسم به افتتاح رسید.