در سمنان

افتتاح هشت پروژه عمرانی برق‌رسانی در هفته دولت

مدیر توزیع برق شهرستان سمنان بیان داشت: هشت پروژه عمرانی برق‌رسانی با اعتباری به مبلغ ۱۵۹ میلیارد ریال در هفته دولت امسال آماده افتتاح و بهره‌برداری است.

به گزارش برقآب، مدیر توزیع برق شهرستان سمنان، در هفته دولت امسال به افتتاح و بهره‌برداری هشت پروژه عمرانی برق‌رسانی با اعتباری به مبلغ ۱۵۹ میلیارد ریال خواهد پرداخت. این پروژه‌ها شامل احداث ساختمان و تجهیز الکتریکی پست زمینی زاوقان با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال، اصلاح و بهینه‌سازی چهارهزار متر شبکه فشارضعیف روشنایی معابر شهرک صنعتی سمنان با مبلغ ۱۵ میلیارد ریال، احداث یک هزار و ۵۰۰ متر شبکه فشارمتوسط و یک دستگاه پست هوایی با ظرفیت ۲۵ کیلوولت آمپر جهت تامین برق امامزاده روستای محمودآباد با اعتبار چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و پروژه توسعه ۷۰۰ متر شبکه فشارضعیف و یک دستگاه پست هوایی ۵۰ کیلوولت آمپر با مبلغ سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جهت تامین روشنایی پل جاده نظامی روستای اعلاء در منطقه جنوب سمنان می‌باشد.

در بخش دوم، پروژه اصلاح و بهینه‌سازی ده هزار و ۴۰۰ متر شبکه فشارمتوسط و تبدیل به کابل خودنگهدار در سطح مختلف شهرستان با اعتبار ۴۸ میلیارد ریال ذکر شده است. این پروژه بهبود کیفیت شبکه برق در سمنان را تضمین می‌کند و برای افزایش کارایی و عملکرد شبکه برق از کابل‌های خودنگهدار استفاده می‌شود.

در بخش سوم، احداث یک هزار و ۳۰۰ متر شبکه فشارمتوسط جهت رینگ شبکه برای دامداری‌ها و مرغداری‌های روستای دلازیان با ارزش سه میلیارد ریال ذکر شده است. این پروژه با هدف بهبود تامین برق و ایجاد اطمینان برای دامداران و مرغداران در روستاهای دلازیان صورت می‌گیرد.

در بخش چهارم، پروژه هوشمند سازی شبکه توزیع برق به جهت مدیریت بار و اتوماسیون شبکه با نصب ۶۱ دستگاه تابلوهای لوازم اندازه‌گیری با اعتباری به مبلغ ۵۰ میلیارد ریال ذکر شده است. این پروژه با استفاده از تکنولوژی هوشمند، برای بهبود کارایی و کاهش خطاهای انسانی در عملکرد شبکه برق سمنان طراحی شده است.