استقرار نظام پیشنهادات یکی از مولفه های شرکت های یادگیرنده و پویا است

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین گفت: استقرار نظام پیشنهادات یکی از ویژگیهای سازمانهای پویا و یادگیرنده است لذا همکاری و مشکارت همکاران در این نظام می تواند حرکت شرکت در مسیر تحقق اهداف عالیه را تسریع نماید.

به گزارش برقآب، در زمینه استقرار نظام پیشنهادات یکی از مولفه های شرکت های یادگیرنده و پویا به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای قزوین، منصور ستوده مدیرعامل این شرکت در مراسم تقدیر از برگزیدگان نظام پیشنهادات ضمن تبریک هفته عفاف و حجاب و روز فناوری اطلاعات اظهار داشت: در حوزه فناوری اطلاعات، فعالیت ها و فرآیندهای بسیار زیادی در سطح شرکت انجام می شود و همکاران این حوزه نقش بسیار مهمی در انجام صحیح این فعالیت ها دارند.

وی با اشاره به اهمیت استقرار نظام پیشنهادات در شرکت عنوان داشت: شرکت آب منطقه ای قزوین یک دستگاههای حاکمیتی است و وظیفه آن در کنار مطالعه منابع آبی، تأمین، حفاظت و بهره برداری از منابع آب می باشد که در این خصوص نظام پیشنهادها می تواند به موازات وظایف اصلی شرکت در زمینه های گوناگون از جمله امور مرتبط با کارکنان و رفاه، تکریم ارباب رجوع، مسائل اجتماعی، روابط عمومی و همچنین درآمدزایی نقش بسیار مهم و یاری رسان داشته باشد.

وی افزود: نظام پیشنهادات باید فعال تر شود و موضوعات حائز اهمیت به همکاران اعلام گردد تا آنها ایده ها، نظرات و پیشنهادهای خود را در سامانه این نظام ثبت نمایند، البته در نظر داریم در کنار این سامانه یک اتاق فکر نیز تشکیل دهیم تا بتوانیم از ظرفیت همکاران خوش فکر مجموعه در راستای ایجاد رفاه بیشتر برای کارکنان و بهبود سطح درآمدزایی شرکت نیز بهره ببریم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین به گروه های کاری تخصصی ایجاد شده جهت بررسی پیشنهادات ثبت شده اشاره کرد و گفت: پیشنهادات همکاران باید در کوتاه ترین زمان ممکن و با دقت و توجه ویژه بررسی شده و در ادامه نیز پیشنهادهای خوب باید در کمیته ساختار و فناوریهای مدیریتی جهت تصمیم گیری در خصوص نحوه اجرایی شدن آنها مطرح گردد.

ستوده افزود: باید ابزارهای تشویقی و انگیزشی برای ارائه دهندگان پیشنهاد فراهم شود، همچنین با توجه به اینکه نظرات و ایده های همکاران برای ما بسیار ارزشمند است، حتی پیشنهادهایی که منتج به نتیجه مثبت در گروه های کاری تخصصی نشده است و یا در حال حاضر امکان اجرای آنها در شرکت وجود ندارد، نیز باید مورد تشویق قرار گیرند زیرا همکار با صرف وقت و دقت اقدام به ارائه پیشنهاد نموده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای قزوین در بخش پایانی صحبت های خود با اشاره به اینکه استقرار نظام پیشنهادات یکی از ویژگی های سازمانهای پویا و یادگیرنده است، یادآور شد: ما از همه همکاران خواهشمند هستیم تا با مشارکت در نظام پیشنهادات، شرکت را تا رسیدن به اهداف عالیه همراهی نمایند.

جعفر اصغری مدیر تحول اداری، فن آوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی شرکت آب منطقه ای قزوین نیز در این مراسم ضمن تشریح و تبیین شیوه نامه نظام پذیرش و بررسی پیشنهادهای بخش آب کشور، بیان داشت: برنامه و هدفگذاری شرکت مدیریت منابع آب ایران در خصوص نظام پیشنهادات، جلب مشارکت حداکثری نیروهای انسانی کارآمد و تحصیلکرده و در بنتیجه استقرار مدیریت مشارکتی در شرکت های آب منطقه ای می باشد.

وی افزود: استقرار نظامی یکپارچه، هماهنگ و هدفمند برای بهبود مستمر و ارتقاء مشارکت سازمانی از اهداف نظام پیشنهادات است و در همین راستا وفق ماده ۲۰ قانون مدیریت خدمات کشوری، دستگاه‌های اجرائی مکلفند به منظور ایجاد انگیزه و افزایش کارآیی و بهره‌مندی از فکر و اندیشه و خلاقیت کارمندان ذی ربط خود، ساز و کار مناسب برای جلب مشارکت کارمندان و دریافت پیشنهادها و اثرگذاری‌ آن در تصمیم‌گیری‌ها را فراهم آورند.

 شایان ذکر است در پایان این مراسم از برترین های نظام پیشنهادات با اهداء لوح تقدیر قدردانی و تشکر بعمل آمد.