استان مرکزی می تواند به قطب بزرگ تولید انرژی های تجدیدپذیر تبدیل شود

معاون وزیر نیرو ورییس ساتبا گفت:استان مرکزی می تواند به قطب بزرگ تولید انرژی های تجدید پذیر تبدیل شود.

معاون وزیر نیرو ورییس ساتبا گفت:استان مرکزی می تواند به قطب بزرگ تولید انرژی های تجدید پذیر تبدیل شود.

به گزارش برقآب، محمود کمانی در آیین نمادین افتتاح این نیروگاه ها ی مقیاس کوچک حمایتی با مشارکت کمیته امداد،که در روستای بان اراک برگزار شد،گفت:زمینه‌های گسترش تولید انرژی‌های تجدید پذیر در استان وجود دارد و امید است با ساخت نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی محلات به عنوان بزرگترین نیروگاه تجدید پذیر کشور گام بلندی در این خصوص برداشته شود.

وی افزود:صنایع و شهرک‌های صنعتی هم باید از مشوق‌های لازم استفاده کنند و با سرعت بیشتری در سمت توسعه انرژی های تجدید پذیر گام بردارند.

کمانی بیان کرد:تاکنون ۱۲۵نیروگاه مقیاس کوچک در استان مرکزی با اعتباری بالغ بر۱۴۰میلیارد ریال با قدرت ۶۲۵کیلو وات به بهره برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت : ناترازی تولید و مصرف در سال های اخیر از سویی و افزایش آلودگی هوا از سوی دیگر دولت ها را بر آن داشته که تغییر نگرش جدی در حوزه انرژی های تجدید پذیررا در دستور کار خود داشته باشند.

محمود محمودی،اهدای تسهیلات ویژه انرژی های تجدید پذیر با معرفی بسیج و سازمان صنعت ، معدن و تجارت به بانک ها و همچنین خرید تضمینی انرژی تولیدی از سوی وزارت نیرو را فرصت خوبی برای سرمایه گذاری متقاضیان در این حوزه دانست.

وی با بیان اینکه نزدیک ۵۴.۲ مگاوات نیروگاه تجدید پذیر در استان وجود دارد ،افزود: که از این میزان ۱۶.۲مگاوات نیروگاه برق آبی ، ۳۳.۳مگاوات نیروگاه گازی و۴.۷ مگاوات نیروگاه خورشیدی است.