مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان:

اجرای جلسه آموزش کوتاه ایمنی یکی از راه های جدی برای پیشگیری از حوادث است

یکی از راه های بسیار جدی و آسان برای پیشگیری از حوادث، جلسه آموزش کوتاه ایمنی(TBM) است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان با بیان این مطلب در نخستین جلسه کمیته عالی ایمنی در سال جاری گفت: حوادثی که رخ می دهد، گاهاً ناشی از فراموشی یا بی تفاوتی است و نقش آموزشهای مستمر به خصوص آموزش حین کار، تاثیر بسزایی در کاهش حوادث دارد.

سید محمدحسینی نژاد با اشاره به این که وقتی حادثه ای رخ می دهد، فرد حادثه دیده، اکیپ و نیروهای عملیاتی شهرستان و استان را تحت تاثیر قرار می دهد افزود: ایمن سازی محیط کار، یک امر مهم و کلیدی در سلامت افراد به شمار می رود و استادکاران همواره می بایست نسبت به این موضوع اهتمام داشته و دست اندرکاران ایمنی نیز می باید به صورت مستمر، نظارت عالیه را به انجام برسانند.

وی با اظهار این که حوادث غیرمترقبه در کنترل ما نیستند یادآور شد: اقدامات پیشگیرانه و آموزشهای کاربردی و عملی، قطعاً در کاهش میزان آسیبها و خسارات اثرگذار است.

در ادامه دبیر کمیته عالی ایمنی شرکت توزیع برق استان اظهار کرد: در طی سال گذشته، ۱۲۰ جلسه ایمنی با متوسط آموزش هر نفر ۱۲ ساعت و در مجموع، پنج هزار و ۱۶۰ نفر ساعت آموزشی به اجرا درآمده است.

حسین مهراندیش با عنوان این که هفت هزار و ۷۴۸ بازدید از اکیپ های عملیاتی توسط مدیران، بهره برداران و مسئولان ایمنی صورت گرفته تصریح کرد: از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۷۰ هزار و ۷۹۳ مورد نقاط خطرآفرین در شبکه ها و تاسیسات توزیع برق استان شناسایی و برطرف شده است.