آموزش و پرورش لرستان و شرکت برق استان تفاهم نامه همکاری امضا کردند

به گزارش دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان لرستان مهندس مهران امیری سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان لرستان اظهار داشت: آموزش راه کارهای مدیریت مصرف برق به دانش آموزان با همکاری فرهنگیان و همراهی دانش آموزان در این ارتباط می تواند در فرهنگ سازی اصلاح الگو مصرف و بهینه مصرف برق موثر و در نهایت میتوان امیدوار بود مصرف برق در میان هم استانی ها کاهش یابد.

در راستای توسعه همکاری های مشترک و استفاده مطلوب از پتانسیل ها و ظرفیت ها به منظور اصلاح الگوی مصرف برق تفاهم نامه همکاری بین شرکت توزیع برق استان لرستان و اداره کل آموزش پرورش لرستان منعقد شد.

به گزرش دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان لرستان مهندس مهران امیری سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان لرستان اظهار داشتند آموزش راه کارهای مدیریت مصرف برق به دانش آموزان با همکاری فرهنگیان و همراهی دانش آموزان در این ارتباط می تواند در فرهنگ سازی اصلاح الگو مصرف و بهینه مصرف برق موثر و در نهایت میتوان امیدوار بود مصرف برق در میان هم استانی ها کاهش یابد.

وی گفت عدم اجرای صحیح مدیریت مصرف انرژی برق می تواند باعث به هدر رفتن سرمایه های کشور شود و با توجه به اینکه برق با هزینه های بسیار سنگین تولید می شود،رعایت و بهینه مصرف کردن انرژی برق از الزامات جامعه می باشد که با کمک دانش آموزان و فرهنگیان عزیز با فرهنگ سازی میتوان به این مهم دست یافت.

مهران امیری گفت مدیران و معلمان عزیزبا توجه به اثر گذاری بالا خود در زمینه آموزش و الگو سازی در مصرف برق درمیان دانش آموزان،با توجه به این آموزش ها یی که از سنین کودکی و نوجوانی شروع میشود و در سالهای دور نهادینه شده و میتوان نتایج خوب آن ها مشاهده نمود.

مهندس قباد رستمی مدیر دفتر مدیریت مصرف

در پایان اظهار داشتند با اجرای این تفاهم نامه تعداد۵۰۰نفر از معلمین و مدیران مدارس ابتدایی دخترانه در مناطق مختلف آموزش و پرورش در سطح استان توسط کارشناسان شرکت توزیع کلاس های آموزشی و دوره های مناسب را طی خواهند کرد.

در این کلاس ها در خصوص اهمیت انرژی ،پیک بار و سرمایه گذاری ها بسیار کلان برای تامین برق در پیک بار،چگونگی استفاده از وسایل برقی خانگی برای کاهش و مدیریت مصرف در پیک بار،ایمنی و حریم خطوط برق مطالب ارزنده ای ارائیه می گردد.