۱۵ میلیارد ریال صرفه‌جویی در نیروگاه رامین اهواز

سرپرست معاونت نگهداری و تعمیرات نیروگاه رامین اهواز، از صرفه‌جویی ۱۵ میلیارد ریالی ناشی از ساخت و بازسازی مبدل‌های حرارتی در این نیروگاه خبر داد. فربد قیصری‌پور در این باره گفت: در گذشته برای رفع مشکل تیوب‌ها و تجهیزات مبدل‌ها، دستگاه‌ها جهت بازسازی و رفع عیوب به بیرون از نیروگاه انتقال داده می‌شد که علاوه […]

سرپرست معاونت نگهداری و تعمیرات نیروگاه رامین اهواز، از صرفه‌جویی ۱۵ میلیارد ریالی ناشی از ساخت و بازسازی مبدل‌های حرارتی در این نیروگاه خبر داد.

فربد قیصری‌پور در این باره گفت: در گذشته برای رفع مشکل تیوب‌ها و تجهیزات مبدل‌ها، دستگاه‌ها جهت بازسازی و رفع عیوب به بیرون از نیروگاه انتقال داده می‌شد که علاوه بر صرف زمان طولانی جهت انجام تعمیر و بازسازی و اثرات منفی بر روند تولید حداکثری برق، هزینه‌های بسیاری را برای نیروگاه در پی داشت.
وی با اشاره به توانمندی متخصصان کارگاه مبدل‌های این نیروگاه، گفت: دستورالعمل عملیاتی با هدف ساخت و ریتیوب این تجهیزات توسط نیروهای بومی تهیه شده که ریتیوب کامل کولرهای بخار و هیتر شیمیایی استارت بویلرهای فاز ۱ و ۲ نیروگاه و همچنین ساخت کولر روغن فیدپمپ، کولر روغن سیستم کنترل و کولر روغن بوستر پمپ از جمله اقدامات مثبت حاصل شده در این زمینه به‌شمار می‌آید.
قیصری، صرفه‌جویی حاصل از انجام عملیات ساخت تجهیزات و ریتیوب لوله‌ها در کارگاه بازسازی مبدل‌های نیروگاه رامین را معادل ۱۵ میلیارد ریال عنوان کرد.