کلنگ زنی پروژه عملیات آبرسانی سد سیازاخ به شهرها و روستاهای کردستان

عملیات آبرسانی‌ دراز مدت آب سدسیازاخ به شهرهای بیجار، حسن‌آباد یاسوکند و ۱۳۰ روستای در مسیر با حضور استاندار کردستان و مدیران استانی آغاز گردید. مراسم کلنگ زنی پروژه عملیات آبرسانی دراز مدت به شهرستان‌های بیجار، حسن‌آباد یاسوکند و ۱۳۰ روستای در مسیر از سد سیازاخ با حضور استاندار ، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای […]

عملیات آبرسانی‌ دراز مدت آب سدسیازاخ به شهرهای بیجار، حسن‌آباد یاسوکند و ۱۳۰ روستای در مسیر با حضور استاندار کردستان و مدیران استانی آغاز گردید.

مراسم کلنگ زنی پروژه عملیات آبرسانی دراز مدت به شهرستان‌های بیجار، حسن‌آباد یاسوکند و ۱۳۰ روستای در مسیر از سد سیازاخ با حضور استاندار ، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان و جمعی از مدیران و معاونین استانی، آغاز شد‌.

مدیر عامل این شرکت با اشاره به استراتژیک بودن منابع آب زیرزمینی اظهار داشت: در حال حاضر ۱۰۰ درصد آب شرب و صنعت شهرستان بیجار از منابع آب زیرزمینی تامین می‌شود، که با اجرای این پروژه آب سالم و پایدار در اختیار شهروندان بیجار، حسن‌آباد یاسوکند و روستاهای در مسیر قرار خواهد گرفت.

وی افزود: برای اجرای ۲۳ کیلومتر فاز اول این پروژه، برای امسال مبلغ ۸۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که ۵۳ میلیارد آن از محل اعتبارات طرح تملک‌دارایی های سرمایه‌ای و مابقی توسط  سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تخصیص داده شده است.

مهندس آرش آریانژاد در خصوص اجرای فاز دوم پروژه نیز ابراز امیدواری کرد و گفت: با توجه به اهمیت این طرح امیدواریم با پیگیری‌های مجدانه مدیران استانی بتوانیم به زودی شاهد انعقاد قرارداد با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء جهت اجرای فاز دوم پروژه نیز باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان در پایان اضافه نمود: مجموع اعتبار مورد نیاز برای به بهره‌برداری رسیدن این طرح حدود هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پیشبینی شده است که به طور قطع برای تخصیص چنین اعتباری یک همت استانی و ملی و حمایت نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی، نیاز است.