کشف و ضبط ۵۹۸ دستگاه استخراج رمز ارز غیر مجاز در کرمان

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان، حسین حبیبی مدیر دفتر نظارت بر کنترل لوازم اندازه گیری شرکت با اشاره به عملیات گسترده برای کشف دستگاه های رمز ارز غیرمجاز در حوزه شرکت برق جنوب استان کرمان،بیان نمود: تعداد ۳۶ مرکز استخراج رمز ارز غیر مجاز با ۵۹۸ دستگاه در شهرستان های سیرجان، […]

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان، حسین حبیبی مدیر دفتر نظارت بر کنترل لوازم اندازه گیری شرکت با اشاره به عملیات گسترده برای کشف دستگاه های رمز ارز غیرمجاز در حوزه شرکت برق جنوب استان کرمان،بیان نمود: تعداد ۳۶ مرکز استخراج رمز ارز غیر مجاز با ۵۹۸ دستگاه در شهرستان های سیرجان، بم، جیرفت، بردسیر و ریگان کشف و ضبط گردید.

وی افزود: در جریان این عملیات، افراد سودجویی که از برق شهری برای استخراج رمز ارز به صورت غیر مجاز استفاده می کردند شناسایی و تحویل مقامات قضایی شدند.

حبیبی همچنین خاطرنشان کرد: این ۳۶ مرکز میزان ۱۱۹۶ کیلووات از برق شهری را استفاده نموده که این میزان، فشار زیادی را بر شبکه تحمیل می کرد و موجب افت ولتاژ و خاموشی می گردید که خوشبختانه با شناسایی این مراکز میزان ۱۱۹۶ کیلووات ظرفیت شبکه آزاد گردید.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: دستگاههای ماینر، علاوه بر مصرف بالای برق و استفاده از تعرفه ارزان، خسارت زیادی به شبکه های توزیع وارد کرده و بخشی از خاموشی ناخواسته را سبب می شوند لذا از شهروندان تقاضا داریم به منظور ایجاد رفاه و آسایش عمومی در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را به سامانه ۱۲۱ فوریت برق گزارش کنند.
لازم به ذکر است تاکنون بیش از ۵۹۸دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز (ماینر) در شهرستان های حوزه عملیاتی شرکت توزیع برق جنوب استان کرمان، کشف و ضبط شده است.