پایش مصرف برق تمام ادارات سیستان و بلوچستان

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان طی نشستی که به صورت ویدیو کنفرانس با مدیران امور و ادارات این شرکت برگزار شد، از آغاز برنامه های مدیریت مصرف و اجرای تفاهم نامه های منعقد شده در این زمینه خبر داد. خلیل عوض زاده با تبریک روز بهره وری و بهینه سازی […]

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان طی نشستی که به صورت ویدیو کنفرانس با مدیران امور و ادارات این شرکت برگزار شد، از آغاز برنامه های مدیریت مصرف و اجرای تفاهم نامه های منعقد شده در این زمینه خبر داد.

خلیل عوض زاده با تبریک روز بهره وری و بهینه سازی مصرف اظهار داشت: نامگذاری اول خرداد ماه به نام بهره وری و بهینه سازی مصرف، عاملی مهم در توزیع عادلانه انرژی در سطح کشور، جلوگیری از هدررفت منابع طبیعی، کمک به اقتصاد کشور و حفظ محیط زیست است.
وی ادامه داد: با توجه به گرم شدن هوا، افزایش مصرف انرژی، کاهش نزولات آسمانی و به دنبال آن کاهش تولید نیروگاه های برق آبی، توازن بین تولید و مصرف نامتعادل است و با تجزیه و تحلیل دقیق باید به سمت مدیریت بهینه مصرف انرژی رفت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مصرف برق تمام ادارات سیستان و بلوچستان رصد و پایش می شود گفت: تمامی ادارات به ویژه ادارات زیر مجموعه وزارت نیرو این استان موظف هستند تا از ۵۰ درصد مصرف برق در ساعت اداری و ۱۰ درصد مصرف بعد از ساعت اداری بهره مند باشند.

وی ادامه داد: اداراتی که نسبت به رعایت این موضوع بی توجه باشند در مرحله اول تذکر و در مرحله بعد برق این ادارات قطع خواهد شد.

عوض زاده با بیان اینکه حدود ۲۵ هزار مگاوات از مصرف برق ادارات کشور ناشی از استفاده وسایل سرمایشی است تصریح کرد: تنظیم درجه کولرهای گازی در درجه ۲۶، استفاده از دور کند، سایبان و سرویس به موقع کولرهای آبی نقش مهمی در مدیریت مصرف انرژی در حوزه سرمایشی دارد.
وی تصریح کرد: توجه ویژه به شناسایی و جمع آوی انشعابات غیر مجاز، تعدیل روشنایی (معابر، مراکز بین راهی، محوطه های اداری، میادین شهرداری و پارک ها)، توجه به مراکز کشاورزی ( انعقاد تفاهم نامه و اطلاع رسانی)، شناسایی مراکز غیر مجاز رمز ارز و برق امید از دیگر محورهای مورد گفت و گو در این نشست بود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: اطلاع رسانی دقیق، به موقع و از یک منبع در حوزه مدیریت مصرف برق بسیار مهم است و مدیران امور با هماهنگی دفتر روابط عمومی این شرکت باید نسبت به این مورد توجه ویژه ای داشته باشند.