هفت روز به حرمت آب

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آبفای کاشان در ویژه برنامه رادیویی هفت روز به حرمت آب بمناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب شعار روز اول این هفته را «مدیریت مصرف آب،برق وخانواده» عنوان کرد. مهندس محمد رضا اسدی در برنامه رادیویی کاشان ضمن اشاره به نامگذاری یکم تاهفتم تیر به عنوان هفته صرفه […]

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آبفای کاشان در ویژه برنامه رادیویی هفت روز به حرمت آب بمناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب شعار روز اول این هفته را «مدیریت مصرف آب،برق وخانواده» عنوان کرد.

مهندس محمد رضا اسدی در برنامه رادیویی کاشان ضمن اشاره به نامگذاری یکم تاهفتم تیر به عنوان هفته صرفه جویی در آب متوسط بارندگی نزولات جوی امسال را ۱۲۵ میلی متر اعلام کرد و اظهار داشت: کاهش نزولات، گرمای زود رس هوا و افزایش مصرف آب، سبب شده تا متولیان امر به فکر چاره اندیشی در این خصوص باشند.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آبفای کاشان افزود: امسال یک ماه جلوتر به استقبال گرمای تابستان رفتیم و از خرداد ماه تابستان سختی را تجربه می کنیم که چنانچه مردم در کاهش مصرف آب مدیریت نکنند دچار کمبود. و قطعی آب خواهیم شد.

وی با بیان این مطلب که در حال حاضر شرکت‌ آب و فاضلاب کاشان مدیریت ۲ شهرستان، ۱۱ شهر و ۶۶ روستا را در قالب یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب بر عهده دارد گفت: ۱۵۲ حلقه چاه با برداشت ۱۸۵۰ لیتر بر ثانیه تامین آب شهری و ۴۶ حلقه چاه با برداشت ۲۶۰ لیتر بر ثانیه تامین آب روستایی را به عهده دارد.

مهندس اسدی نقش زنان را در الگوی مصرف خانواده موثر دانست و افزود: مادران خانواده با الگو سازی در کاهش مصارف شستشویی می توانند در کنترلی مدیریت مصرف آب نقشی سازنده ایفا کنند.

۵۹ درصد مردم منطقه کاشان جزو پر مصرفها و بد مصرفها هستند.

اسدی با اشاره به اینکه ۲ درصد از مردم منطقه کم مصرف هستند، تصریح کرد: تنها ۲ درصد مردم منطقه کاشان کم مصرف، ۳۵ درصد مردم خوش مصرف، ۴۴ درصد پر مصرف و ۱۵ درصد بد مصرف هستند که متاسفانه بیش از ۵۹ درصد را افراد پر مصرف و بد مصرف تشکیل می دهند که سهم زیادی از آب را به خود اختصاص می دهند.

وی افزود: اگر چنانچه مردم روزانه یک دقیقه از استحمام خود کم کنند میلیونها آب صرفه جویی می شود تا بتوانیم این سال سخت آبی را پشت سر بگذاریم.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آبفای کاشان گفت: ۲۷۰ روز از سال آبی را پشت سر گذاشتیم در حالی که ۷۰ درصد نسبت به سال‌های گذشته عقب هستیم، امیدواریم در این سه ماه باقی مانده شاهد شستشوی ماشین و حیاط با آب شرب نباشیم تا بتوانیم بدون قطعی آب سال را به سر ببریم.

تقدیر از مشترکین کم مصرف در هر روز از هفته صرفه جویی

مهندس اسدی افزود: در هفته صرفه جویی در مصرف آب روزانه به سه نفر از مشتر کین کم مصرف به قید قرعه جایزه داده میشود تا سایر مشترکین پر مصرف هم تشویق به کاهش مصرف آب در حد الگوی مصرف آب گردند.

وی با اشاره به اینکه ۸۶ درصد مصرف آب در بخش خانگی است، گفت: می طلبد تا مردم با توجه بیشتر در زمینه کنترل مصرف ما را یاری کننند تا شاهد هیچگونه قطعی آب برای کلیه شهر و روستاهای منطقه نباشیم.