نوسازی ۳۲۶ کیلومتر شبکه برق فشار ضعیف در سال گذشته

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: در سال گذشته ۳۲۶ کیلومتر شبکه فشار ضعیف اصلاح و نوسازی شد که کاهش یک مگاواتی تلفات انرژی را در پی داشت. مهندس هاجر عبدی در نشست با جباری نماینده غرب استان در مجلس شورای اسلامی و شیبانی فرماندار بندرلنگه افزود: سرعت فرسودگی شبکه در مناطق ساحلی استان […]

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: در سال گذشته ۳۲۶ کیلومتر شبکه فشار ضعیف اصلاح و نوسازی شد که کاهش یک مگاواتی تلفات انرژی را در پی داشت.
مهندس هاجر عبدی در نشست با جباری نماینده غرب استان در مجلس شورای اسلامی و شیبانی فرماندار بندرلنگه افزود: سرعت فرسودگی شبکه در مناطق ساحلی استان بسیار زیاد است که این موضوع باعث کاهش عمر مفید تاسیسات برق رسانی می شود. درحال حاضر عمر شبکه توزیع برق در مناطق نزدیک به دریا یک سوم سایر مناطق است.
وی اضافه کرد:خوشبختانه در سال گذشته با اجرای مانورهای جهادی اصلاح شبکه، بخش عظیمی از شبکه فرسوده غرب استان نوسازی شد که تاثیر زیادی در پایداری شبکه برای تابستان امسال دارد.
عبدی با اشاره به افزایش مصرف برق در ۱۵ روز نخست امسال گفت: در این مدت مصرف برق حدود ۷۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته که درصورت تداوم این میزان رشد برای تابستان امسال نگران کننده است.
وی در ادامه اظهار داشت: بسیاری از پروژهای شرکت توزیع برق استان از محل وصول مطالبات تامین می شود. به همین منظور و برای افزایش میزان وصول هزینه های برق مصرفی، چندین مانور وصول مطالبات با هدف راهنمایی و تشویق مشترکان به پرداخت هزینه برق مصرفی اجرا شد.