نخستین طرح جهادی تعمیرات پیشگیرانه اصلاح شبکه سال ۱۴۰۰ در شهرستانهای میانه، جلفا، خداآفرین و ملکان

نخستین “طرح جهادی تعمیرات پیشگیرانه فیدرهای فشار متوسط و اصلاح شبکه” در سال ۱۴۰۰ با حضور ۴۹ اکیپ عملیاتی در چهار شهرستان میانه، جلفا(هادی شهر)، خداآفرین و ملکان طی روزهای ۱۹ و ۲۰ فروردین ماه برگزار شد. مهندس اکبر فرج نیا مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی با اعلام این خبر گفت: عیوب […]

نخستین “طرح جهادی تعمیرات پیشگیرانه فیدرهای فشار متوسط و اصلاح شبکه” در سال ۱۴۰۰ با حضور ۴۹ اکیپ عملیاتی در چهار شهرستان میانه، جلفا(هادی شهر)، خداآفرین و ملکان طی روزهای ۱۹ و ۲۰ فروردین ماه برگزار شد.
مهندس اکبر فرج نیا مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی با اعلام این خبر گفت: عیوب رفع شده در این برنامه های عملیاتی، در بازدیدهای دوره ای کارشناسان معاونت بهره برداری و ادارات بهره‌برداری شهرستان‌های مذکور در اواخر زمستان گذشته شناسایی و پروژه تعمیراتی آن با توجه به صعب‌العبوری و برف گیر بودن منطقه در فصل سرما، در نیمه دوم فروردین ماه سال جدید به مدت دو روز انجام گرفت.
مهندس فرج نیا افزود: این طرح جهادی، نخستین پروژه از سلسله مانورهای جهادی برنامه‌ریزی شده برای سال ۱۴۰۰ در این شرکت بوده و مقرر است بر اساس برنامه‌ها و اولویت‌های تعیین شده توسط معاونت بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت، پروژه های مشابه در سایر شهرستان‌های حوزه خدمت در سطح استان نیز انجام گیرد.
در همین راستا، مهندس وهاب رشت آبادی معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه اکیپ‌های فعال و تجهیزات و ماشین آلات به کار گرفته شده در این طرح جهادی از کلیه شهرستان های تحت پوشش شرکت بوده است، اظهار داشت: برای سهولت در ترابری و اجرای هر چه بهتر و سریعتر طرح، اکیپ های مذکور به صورت منطقه‌ای (شهرستانهای شمال شرق استان برای طرح جهادی شهرستان خداآفرین)،( شهرستانهای شمال غرب استان برای طرح جهادی شهرستان جلفا)، ( شهرستان های جنوب شرق استان برای شهرستان میانه) و (شهرستانهای جنوب غرب استان نیز برای شهرستان ملکان) استفاده و مورد بهره برداری قرار گرفتند.
مهندس رشت آبادی کل اعتبار اختصاص یافته برای اجرای این طرح جهادی در چهار شهرستان مذکور را بالغ بر یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان اعلام کرد.
به گفته مهندس احمد جوانشیر مدیر دفتر نظارت بر بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی بر اساس گزارش مدیریت های توزیع برق شهرستان های میانه، جلفا (هادیشهر) ، ملکان و خداآفرین طی دو روز برگزاری این مانور عملیاتی، اقداماتی به شرح ذیل انجام گرفته است:

🌟 شهرستان میانه:
– اصلاح شبکه به طول ۴۰ کیلومتر (شامل اصلاح کجی تیر، آرایش شبکه، نصب کات اوت، تعویض مقره و عایق بندی شبکه
– اصلاح فیدرهای ۴۰۲ خاتون آباد و ۴۰۳ شهریار
🌟 شهرستان خداآفرین:
– اصلاح شبکه به طول ۳۵ کیلومتر
🌟 شهرستان جلفا (هادیشهر):
-برکناری ۴ کیلومتر شبکه فرسوده
– جابجایی ۱۰ دستگاه پست هوایی
– احداث ۳۰۰ متر شبکه در جهت افزایش قدرت مانور
– اصلاح سطح مقطع به طول ۱۰۰۰ متر
🌟 شهرستان ملکان:
– نصب کات اوت، برقگیر و عایق بندی شبکه به طول ۱۵ کیلومتر.